حمایت دوباره نیکی هِیلی از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی

حمایت دوباره نیکی هِیلی از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 09:13

بعد از آنکه شورای حقوق بشر سازمان ملل، شرکت‌های مرتبط با شهرک سازی‌های غیرقانونی اسرائیل را در لیست سیاه وارد کرد، نماینده آمریکا این اقدام را تلف کردن وقت و منابع نامید.

العالم-آمریکا

«نیکی هِیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل شدیدا به گزارش این سازمان درباره افزودن 206 شرکت مرتبط با اسرائیل به لیست سیاه انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، هیلی این گزارش سازمان ملل را تلف کردن وقت و منابع عنوان کرد و افزود این اقدام نشان از عقده ضد اسرائیلی شورای حقوق بشر سازمان ملل است.

دفتر کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر گزارشی را منتشر کرده است که در آن بدون نام بردن شرکت‌ها آن‌هایی را که در ارتباط با شهرک‌سازی‌های اسرائیل هستند در این لیست سیاه وارد کرده است. در این گزارش آمده است تا کنون با 64 شرکت در این باره تماس گرفته شده است.

هیلی در واکنش به این گزارش گفت آمریکا به شدت با تعصب ضداسرائیلی مقابله می‌کند و اصلاحات در این شورا لازم است. 

شورای حقوق بشر خواستار تهیه منبع اطلاعاتی از همه شرکت‌هایی شد که با شهرک‌سازی‌های اسرائیلی همکاری می‌کنند. سازمان ملل این اقدامات صهیونیست‌ها را تحت قوانین بین‌المللی غیر قانونی می‌داند. 

رژیم صهیونیستی همواره به شهرک سازی‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی که مورد اعتراض کشورهای زیادی است، ادامه می‌دهد. براساس قوانین بین‌المللی این اقدامات صهیونیست‌ها برخلاف قوانین بین‌المللی است. 

رژیم اشغال‌گر قدس، در سال 2017 با ساخت 6742 واحد صهیونیست‌نشین جدید موافقت کرده که این رقم از سال 2013 تا کنون بی‌سابقه بوده است. یهودی‌های افراطی اکثریت ساکنان شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری را تشکیل می‌دهند و جمعیت آنان در این منطقه رو به افزایش است. 

فارس

پربیننده ترین خبرها