بیانیه پایانی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین:

برای مقابله با صهیونیست‌ها به حرکتی نو نیاز داریم/ آزادی فلسطین آرمان همه مسلمانان است

برای مقابله با صهیونیست‌ها به حرکتی نو نیاز داریم/ آزادی فلسطین آرمان همه مسلمانان است
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 10:20

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اعلام کرد: برای مقابله با صهیونیست‌ها به یک حرکت نو نیاز داریم شکل‌گیری این موج جدید، تنها به دست جوانان ممکن می‌شود و سربازان این جبهه، باید تمامی جوانان امت اسلامی جهان اسلام باشند.

العالم-ایران/سیاسی

کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفضافه فلسطین در حاشیه اردوی تشکیلاتی آموزشی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، با رویکرد حمایت از انتفاضه فلسطین و با حضور دانشجویان داخلی، خارجی و چهره‌های برجسته جهان اسلام، برگزار شد.

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم بیانیه‌ای قرائت شد که متن آن در ادامه آمده است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ

جنبش دانشجویی مسلمان در گذر تاریخ همواره با آرمان خواهی معنا پیدا کرده و هویت یافته است. ظلم ستیزی یکی از عالی ترین و مقدس ترین آرمان عدالت طلبان تاریخ بوده است. اسلام سکوت در برابر ظلم را جایز نمی داند و اگرچه در مفاهیم اسلامی، ظلم ستیزی محصور در مرزهای جغرافیایی و قومیتی نیست اما حتی در منطق سیاست مداران در سراسر جهان نیز بی تفاوتی در برابر تحولات بین المللی و خصوصا منطقه ای حماقت است.

واقعیت جهان امروز برای آگاهان و اندیشمندان و حتی توده‌های مردم روشن شده است. لابی قدرتمند صهیونیسم بین المللی که عملا بر بخش‌های مهمی از مقدرات اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی عمده کشورهای غربی تاثیر بسیار زیادی دارد، از بیش از 6 دهه قبل تلاش نمود در منطقه مهم غرب آسیا به قدرت اول تبدیل شود.

ادبیات متکبرانه سیاستمداران غربی و طرح عباراتی چون خاورمیانه جدید و خاورمیانه بزرگ نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها تبدیل شدن به قدرت اول منطقه را در تضعیف سایر کشورهای منطقه می‌بینند. اگر تا گذشته این مسئله در سطح تحلیل‌های سیاسی مطرح می‌شد، امروز واقعیت هر روز جهان اسلام و کشورهای منطقه، آن را اثبات کرده است.

بدون شک، طرح خاورمیانه بزرگ فقط متوجه کشورهای محور مقاومت باقی نخواهد ماند و دیر یا زود دامن‌گیر برخی حاکمان و دولت‌های فاسد، خودفروخته و جنایتکار حاشیه خلیج فارس هم خواهد شد. شکل گیری خاورمیانه مدنظر صهیونیست ها در پرتو ایجاد و تقویت شکاف‌های مذهبی و قومیتی در سطح منطقه محقق می‌شود.

عده‌ای نادان تحت لوای شعارهای شبه مذهبی در رسانه‌های خود، به این هدف کمک می‌کنند و از طرفی گروه‌های افراطی و انحرافی توسط جبهه غربی، عربی، عبری دائما تجهیز می‌شوند تا بر طبل جنگ‌های بلند مدت بکوبند.

ادامه این روند به دو نتیجه منتهی خواهد شد به:

1- انحراف افکار عمومی در سطح منطقه از تجاوز به حریم امت اسلامی و قتل و کشتار مسلمانان فلسطین
2- تخریب و تضعیف کشورهای منطقه و بی دفاع شدن آن ها در برابر هرگونه تجاوز و تعدی.

اینجاست که مسئله فلسطین اهمیت دوچندان می‌یابد. پیکر زخم خورده امت اسلامی را تنها آرمان آزادی فلسطین ترمیم می‌کند. فلسطین نقطه اتحاد و اشتراک امت اسلامی با سلایق مختلف مذهبی و تنوع های قومیتی است. با حمایت از انتفاضه فلسطین شکاف‌های بیگانه ساخته، پر شده و روند تخریب و تضعیف کشورهای اسلامی متوقف خواهد شد.

بنابراین آزادی فلسطین، آرمان همه مسلمانان است و از این جهت «قلب جهان اسلام» نام گرفته است. در مسیر تحقق این آرمان چند نکته قابل ذکر است:

1- ما برای مقابله با صهیونیست‌ها به یک حرکت نو نیاز داریم. شکل گیری این موج جدید، تنها به دست جوانان ممکن می شود. سربازان این جبهه جدید، باید تمامی جوانان امت اسلامی در کشورهای جهان اسلام باشند.

2- جریان دانشجویی به عنوان محل تجمع جوانان فرهیخته، باانگیره و آرمان خواه، سرآمد مبارزان این جبهه خواهند بود. ما دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر از جمهوری اسلامی ایران، گام اول را در این گردهمایی برای شکل گیری جبهه واحد دانشجویان مسلمان و مقاوم برداشته ایم و دست دوستی به سمت دانشجویان آرمان خواه در سراسر کشورهای اسلامی دراز می‌کنیم تا با شکل گیری این جبهه واحد، خونی تازه در رگ‌های انتفاضه ملت مقاوم فلسطین جریان پیدا کند.

3- فلسطین قطعا آزاد خواهد شد و اسرائیل فاصله چندانی با نابودی از صحنه روزگار و نقشه‌های ذهنی و جغرافیایی ندارد. شکل گیری جبهه واحد دانشجویان مسلمان و مقاوم، گامی مهم در تحقق این هدف خواهد بود و ما همچون گذشته در کنار برادران انقلابی خود در سراسر منطقه برای آزادی فلسطین در جبهه های فکری، سیاسی و رسانه ای خواهیم جنگید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

فارس

پربیننده ترین خبرها