در جمع مردم استان کرمان؛

روحانی: بدون مردم نمی‌توان مسیر پیشرفت و سعادت را پیمود

روحانی: بدون مردم نمی‌توان مسیر پیشرفت و سعادت را پیمود
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 12:44

رییس جمهوری با بیان اینکه بدون رای و نظر مردم نمی توان مسیر پیشرفت و سعادت را پیمود، گفت: افتخار می کنیم تنها انقلابی را به سرانجام رساندیم که هیچ ابرقدرتی حامی آن نبود و امروز ملت ایران برای دفاع از استقلال، امنیت ملی، حاکمیت و پیشرفت و مقاومت از هر روزدیگر آماده‌تر هستند.

العالم - ایران

حجت الاسلام و المسلمین روحانی روز پنجشنبه در اجتماع پرشور مردم استان کرمان در شهر سیرجان اضافه کرد: ما تنها انقلابی بودیم که دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که امام راحل مردم را به پای صندوق دعوت کرد تا نظام مورد نظر خود را انتخاب کنند.

رییس جمهوری گفت: آنچه برای ما افتخار است این است که در انقلاب به هویت و فرهنگ اسلامی و راه پیامبر و اهل بیت و حکومت مردم سالار دست یافتیم.
وی ادامه داد: کجای منطقه خاورمیانه از ایران امن تر است این امنیت را مردم با اتحاد و ایستادگی در کنار نیروهای امنیتی بدست آوردند.️

وی افزود: در واشنگتن کسی فکر نکند که برای ملت بزرگ تصمیم بگیرد مردم شکنجه ساواک که توسط شما بنیان نهاده شد را از یاد نبرده اند؛ جنایات شما را در منطقه از یاد نبرده اند اگر راست می گویید اموال مصادره شده مردم را بازگردانید و شما مردم را تحریم کردید، مردم ایران خود دلسوز آینده شان هستند.

رئیس جمهوری تاکید کرد که مردم ایران دلسوز آینده خویش هستند که با فداکاری یک قدم به پیش می گذارد و هر جا مشکلی بوده خود آن را حل کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: ملت ایران برای استقلال، امنیت و توسعه و پیشرفتش از هر روز دیگر آماده تر است.

وی ادامه داد: امروز به کرمان و سیرجان آمدم تا بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح کنم و کمتر استانی چنین بوده است.

در سال گذشته رکورد 46 هزار شغل در کرمان زده شد

رییس جمهوری ادامه داد: در استانی هستیم که سال گذشته رکورد 46 هزار اشتغال در کرمان ایجاد شده که در تاریخ آن بی سابقه است.

وی با بیان اینکه نخستین مشکل استان کرمان موضوع خشکسالی و کم آبی است افزود: این استان ضمن اینکه بهشت معدن است اما باید سامانه نوین آبیاری را نیز در آن اجرا و توسعه دهیم.

وی ادامه داد: 55 هزار هکتار زمین زراعی تحت این سامانه قرار گرفته است و سال آینده 28 هزار هکتار زیرپوشش آن قرار می گیرد و از طریق این استان و کشت گلخانه ای باید صادرات محصولات کرمان را بالا ببریم.

طرح های مهم افتتاحی در کرمان 

رییس جمهوری همچنین گفت: امروز 6 طرح اشتغال روستایی افتتاح خواهد شد و در سیرجان 2 طرح مهم داریم که در سالهای پیش رو اجرا می شود اولین اتصال از سیرجان به کرمان است که طرح مهمی برای پیشرفت و تحول این استان است.

روحانی ادامه داد: طرح مهم دیگر برای استان کرمان و سیرجان، مساله انتقال آب از دریای عمان به این منطقه است، کار طراحی و سرمایه گذاری این طرح آغاز شده و البته مشکلاتی مانند بانکی و سرمایه گذاری هم این طرح دارد.

رییس جمهوری همچنین به بازدید خود از مناطق زلزله زده کرمان اشاره کرد و گفت: در این سفر مشکلات مناطق زلزله زده مردم کوهبنان و راور بررسی می شود.

وی تاکید کرد: قول می دهم نیازهای آنی مردم این مناطق تامین شود.

اختصاص 90 میلیارد تومان به گسترش فضای مجازی 

رییس جمهوری همچنین از گسترش فضای مجازی و اختصاص 90 میلیارد تومان به این موضوع خبر داد و گفت: در یکسال گذشته 110 میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده است.

وی همچنین گفت:️ 1188 میلیارد تومان برای 29 طرح و پروژه مهم که تا سال 99 اجرایی می شود، تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری پس از دیدار با مردم سیرجان راهی شرکت صنعتی و معدنی گل گهر می شود و از طرح های این واحد تولیدی بازدید و برخی از پروژه های صنعتی در مناطق مختلف استان با بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه را نیز راه اندازی خواهد کرد.

رئیس جمهوری در ادامه این سفر در شورای اداری استان حضور خواهد یافت و پس از آن در نشست خبری با اصحاب رسانه، پاسخگوی پرسش های خبرنگاران خبرگزاری ها و نشریات استان خواهد بود. 

جمعی از وزیران در این سفر به نمایندگی از رئیس دولت تدبیر و امید به شهرستان های استان سفر کرده و ضمن دیدار با مردم، طرح های مختلفی را نیز راه اندازی خواهند کرد. 

استان کرمان پس از سیستان و بلوچستان دومین مقصد سفر رئیس جمهوری در دولت دوازدهم است.

پربیننده ترین خبرها