رژیم صهیونیستی پس از وقفه 3 هفته ای کار ساخت دیوار مرزی با لبنان را از سر گرفت

رژیم صهیونیستی پس از وقفه 3 هفته ای کار ساخت دیوار مرزی با لبنان را از سر گرفت
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 13:30

رژیم صهیونیستی که پس از هشدار مقام های لبنانی، به مدت 3 هفته ساخت دیوار سیمانی در مرز با لبنان را متوقف کرده بود بار دیگر ساخت آن را از سرگرفت.

العالم-فلسطین اشغالی

بر اساس گزارش های رسیده از مرز لبنان با فلسطین اشغالی، بولدوزرها و جرثقیل های رژیم صهیونیستی از ساعت ها پیش کار نصب دیوارهای بتنی پیش ساخته را آغاز کردند.

طی هفته های اخیر مقام های لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس جمهوری  لبنان بارها نسبت به ساخت این دیوار اعتراض کرد و آن را اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به خاک لبنان دانست.

مقام های لبنانی می گویند از آنجا که دو طرف هنوز بر سر 13 نقطه مرزی با هم اختلاف دارند، رژیم صهیونیستی نباید پیش از حل این اختلاف ها اقدام به ساخت دیوار کند. 

مرز لبنان با فلسطین اشغالی 79 کیلومتر است که از غربی ترین نقطه در منطقه راس الناقوره در ساحل مدیترانه آغاز و به شرقی ترین نقطه یعنی مزارع شبعا می رسد.

رژیم صهیونیستی در سال 2000 از جنوب لبنان عقب نشینی کرد اما لبنان می گوید هنوز بخش هایی از خاک این کشور در اشغال رژیم صهیونیستی است.

گفته می شود رژیم صهیونیستی از ترس ورود نیروهای مقاومت به شهرک های شمالی در هنگام جنگ احتمالی اقدام به ساخت دیوار بتنی و نصب تجهیزات دیدبانی کرده است.

رژیم صهیونیستی بارها حزب الله لبنان را بزرگترین تهدید علیه خودش خوانده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها