حمله به محل سکونت آنگ سانگ سوچی رهبر میانمار

حمله به محل سکونت آنگ سانگ سوچی رهبر میانمار
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 13:32

 یک بمب بنزینی روز- پنجشنبه- به سوی ویلای محل سکونت آنگ سانگ سوچی رهبر معنوی میانمار در منطقه ای نزدیک دریاچه یانگون درحالی پرتاب شد که وی در این محل حضور نداشت.

العالم-آسیا

"زا هاتی" سخنگوی دولت میانمار با تایید این حمله به رسانه های این کشور اطلاعات و جزئیات بیشتری در مورد آن ارائه نکرد.

وی گزارش داد: دراثر انفجار این بمب بنزینی به این محل آسیب جزئی رسیده است. 

به گفته سخنگوی دولت میانمار، سوچی سال ها پیش دراین مکان توسط دولت نظامی دستگیر شده بود و حمله به این مرکز درواقع اقدامی نمادین محسوب می شود. 

شبکه تلویزیونی خبر آسیا با انتشار گزارشی دراین زمینه اعلام کرد: سوچی درزمان حمله در نایپیدائو مرکز میانمار بود. وی امروز در مراسم دومین سالگرد به قدرت رسیدن دولت غیرنظامی در پارلمان این کشورشرکت کرده است. 

مسئولان امنیتی میانمار تاکنون در مورد این حمله گزارشی ارائه نکرده اند. همچنین تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

سوچی به دلیل سکوت درقبال کشتار مسلمانان روهینگیایی که از ماه اوت 2017 (شهریور96) توسط ارتش میانمار و گروههای بودایی افراط گرا انجام شد، مورد انتقاد گسترده بین المللی و نهادهای حقوق بشری در جهان قرار گرفته است.

تاکنون بیش از شش هزار و 700 روهینگیایی در اثر حملات مستمر نظامیان درمیانمار کشته شدند و قریب به 700 هزار نفر از آنها خانه و روستای خود را در ایالت راخین رها کرده و به سوی بنگلادش فرار کردند.

سوچی پس از برنده شدن درانتخابات 2015 توانست دولت غیرنظامی را در میانمار روی کار آورد اما نتوانست مانع از کشتار روهینگیایی ها توسط ارتش این کشور شود.

گفته می شود وی هنوز در میان جامعه بودائیان میانمار طرفداران بسیاری دارد که او را ' بانو' خطاب می کنند.

بودائیان افراطی روهینگیایی ها را مهاجران غیرقانونی و' بنگالی ' می نامند و طبق گزارش های سازمان های بین المللی در عملیات کشتار این اقلیت درحدود پنج ماه گذشته درایالت راخین میانمار مشارکت داشته اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها