نهنگ قاتل می تواند صدای انسان را تقلید کند

نهنگ قاتل می تواند صدای انسان را تقلید کند
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 13:31

پژوهش گروهی از محققان بین المللی نشان می دهد نهنگ قاتل می تواند با موفقیت کلماتی مانند "سلام "، "خداحافظ» ، «یک» و "دو" را پس از اندکی تمرین ادا کند.

العالم - گوناگون

پژوهش گروهی از محققان بین المللی نشان می دهد نهنگ قاتل می تواند با موفقیت کلماتی مانند «سلام»، «خداحافظ» ، «یک» و «دو» را پس از اندکی تمرین ادا کند.

صداوسیما به گزارش خبرگزاری شین هوا از لندن، نهنگ ماده ای که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفت " ویکی Wikie" نام دارد و 14 ساله سن دارد، ویکی در آکواریومی در فرانسه به همراه بچه سه ساله اش زندگی می کند.

براساس بررسی منتشر شده در مجله علمی "رویال سوسایتی" محققان علوم زیست شناسی، شامل محققانی از آلمان، بریتانیا، اسپانیا و شیلی دریافتند که ویکی بسیار سریع می تواند بیشترین تعداد صدای های مورد آزمایش را تکرار کند.

در ابتدا، تیم تحقیقاتی با این نهنگ، سه صدا را که توسط بچه اش نیز تولید می شد تمرین کردند.

سپس به او تقلید پنج صدای متعلق به دیگر نهنگ های اُرکا را که پیش از این هرگز شنیده بود آموزش دادند.

در نهایت، ویکی در معرض سه صدای متعلق به اُرکا و 6 صدای انسان از قبیل کلماتی مانند «سلام»، «هه هه»، «یک،» «دو» و «خداحافظ» قرار داده شد و با موفقیت این صدا ها را نیز تقلید کرد.

جوزف کال، استاد رشته تکامل ذهن در دانشگاه سنت اندرو و یکی از محققان در این پژوهش می گوید: «هر چند کلمات کوتاه و ساده هستند، اما "قابل قبول است".»

وی افزود:« من فکر می کنم در اینجا ما شواهد اولیه داریم که نهنگ های قاتل ممکن است با تقلید، آوا ها و صداها را یاد بگیرند، و این چیزی است که می تواند پایه ای از زبان هایی باشد که ما در طبیعت مشاهده می کنیم.»

این محقق گفت این که آیا توانایی تقلید صداها مخصوص این نهنگ است یا در همه نهنگ های ارکا این توانایی دیده می شود، نیازمند تحقیق بیشتر است.

نهنگ قاتل که به نام اُرکا نیز شناخته می‌شود، پستانداری دریایی است که به خانواده دلفین‌ها تعلق دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها