گابریل: اروپا از اقدامات اسرائیل سرخورده شده است

گابریل: اروپا از اقدامات اسرائیل سرخورده شده است
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 15:41

وزیر خارجه آلمان در سفر به فلسطین اشغالی گفت اروپا از اقدامات اسرائیل سرخورده است و مخالفت اعضای کابینه با راهکار دو دولتی را بی‌جواب نمی‌گذارد.

العالم-اروپا

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان شامگاه چهارشنبه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که به دلیل نگرانی‌ها درباره آینده راهکار دو دولتی، کشورهای اروپایی به‌طور روزافزون در حال ناامید شدن از این رژیم هستند.

گابریل که از روز گذشته به فلسطین اشغالی سفر کرده، بر خلاف تصمیم آمریکا علیه قدس، اعلام کرد که این شهر را پایتخت رژیم اسرائیل نمی‌داند و سفارتخانه خود را از تل‌آویو به قدس منتقل نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی توضیح داد: «با توجه به پرسش فلسطینیان و ایران، آمریکایی‌ها بیش از پیش و به طور آشکار از شما (اسرائیل) طرفداری می‌کنند. اما آیا این چیز خوبی است؟»

وزیر خارجه آلمان با زیر سوال بردن سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه، پرسید: آیا آمریکایی‌ها هنوز هم می‌توانند مانند گذشته نقش (میانجی) ایفا کنند در حالی که بسیار واضح از یک طرف جانبداری می‌کنند؟»

گابریل با کنایه‌ای گذرا به احتمال قطع حمایت‌های آلمان از اسرائیل در واکنش به «مخالفت صریح برخی وزیران کابینه اسرائیل با راهکار دو دولتی»، تاکید کرد این راهکار بنیان تعامل آلمان با فرایند صلح در منطقه و حمایت‌های مالی اروپا از تل‌آویو است.

وی همچنین افزود: «این پیام‌ها (مخالفت‌های آشکار با راهکار دو دولتی) در اروپا بدون پاسخ نمی‌مانند، جایی که در آن سَرخوردگی از اقدامات اسرائیل روز به روز بیشتر می‌شود.»

وزیر خارجه آلمان ضمن اشاره به اختلافات درون حزب خود بر سر رفتار «ناعادلانه» با فلسطینیان، گفت: «ارائه دلیل به آنها درباره اینکه چرا حمایت ما از اسرائیل باید ادامه داشته باشد، به طور فزاینده‌ای برای افرادی مانند من سخت شده است.»

گابریل ادامه داد: «آلمان منتظر روزی است که بتواند سفارتخانه خود در اسرائیل را به قدس منتقل کند اما بگذارید اضافه کنم: در (راهکار) دو دولتی که قدس پایتخت هر دو آنها باشد. هیچ میانبری نیست.»

وی در این سفر با «بینامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها