امیر اسماعیلی: دست دادن و لبخند زدن به دشمن در کشور شهیدان معنا ندارد

امیر اسماعیلی: دست دادن و لبخند زدن به دشمن در کشور شهیدان معنا ندارد
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 15:39

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش گفت: دست دادن و لبخند زدن به دشمن در کشور شهیدان معنا ندارد.

العالم-ایران/سیاسی

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسم بزرگداشت سرداران امت اسلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان شهریار ضمن درود فرستادن به روح مطهر شهیدان و خانواده‌های شهدا در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم و فاطمیون، ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و دهه مبارک فجر را گرامی داشت.

وی نسبت به حوادث تلخی که اخیراً توسط عده‌ای سوءاستفاده‌گر و خودفروخته در خلال انحراف ساختن مطالبه به‌حق مردم که از رئیس‌جمهورشان و وزرا داشتند، اتفاق افتاد را قابل تأمل خواند.

برخی قلب مقام معظم رهبری را به درد آوردند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش با بیان اینکه حوادث تلخی که اخیراً اتفاق افتاد، از یک مطالبه به‌حق از مردم خوبی که به رئیس‌جمهور خود رأی دادند و مطالبه از ایشان و وزرای دولت داشتند، منحرف شد و بعضی اغتشاشگران و خودفروختگان که جایی در این مملکت ندارند، با سوءاستفاده از فضا، حوادث تلخی را ایجاد کردند و قلب مقام معظم رهبری را به درد آوردند.

وی ادامه داد: کنترل این حادثه را به همه عزیزان و به‌ویژه نظامیان از سپاه غیور، ارتش دلاور، ناجای قهرمان و بسیج همیشه در صحنه خداقوت می‌گوییم و می‌دانیم دل همه مردم شکست و کار درستی نبود.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه یک‌سری از وقایع و اتفاقات مردم یک سرزمین و کشور را تا سالیان سال سرافکنده، ناراحت و رنجور می‌کند، تصریح کرد: یکی از این حوادث، کودتای 28 مرداد است و هیچ‌وقت ایرانیان رذالتی که شاه انجام داد و جنایتی که آمریکا مسبب آن بود، را فراموش نمی‌کنند.

ما تو دهان آمریکا می‌زنیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش ادامه داد: مردم واقعه طبس و تسخیر لانه جاسوسی را فراموش نمی‌کنند؛ آنها آمدند و در طبس با قدرت الهی نابود شدند و به بهانه آزادسازی جاسوسان خود این کار را کردند.

اسماعیلی ادامه داد: حکم جاسوس در هر کشوری مرگ است و شانس آوردند که نظام رئوف جمهوری اسلامی و ملت ایران این جاسوسان را به جاسوس‌خانه و شیطان بزرگ، آمریکا پس دادند.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان فراموش نمی‌کنند کسی که ادعا می‌کند در دنیا خدای تکنولوژی است، فرق بین هوای مسافربری و جنگنده را تشخیص نمی‌دهد، افزود: 295 نفر بیگاه در آب‌های خلیج فارس شهید می‌شوند؛ ما با آمریکا نمی‌جنگیم، ما تو دهان آمریکا می‌زنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش بیان کرد: هواپیما سرعت بالایی دارد و می‌توان آن را توجیه کرد؛ اما وقتی بمب‌های هواپیمای جنگی آمریکا به شناور تجاری در دریا می‌خورد، آن دیگر چگونه توجیه خواهد شد؟

اسماعیلی اضافه کرد: ترورهای مکرر را ایرانیان فراموش نمی‌کنند؛ انقلاب اسلامی 39 سال پیش در همین روزها پیروز شد؛ برخی‌ها فکر کردند باید سهم‌خواهی کنند و حزب‌های متعدد تشکیل دادند؛ مجاهدین خلق که بعد منافقین و توده و ... شدند، از زن و بچه و نظامی و هر کس را در خیابان می‌دیدند، ترور و شکنجه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ شفاهی ایران را شبکه‌های مستند و خبر گاهی پخش می‌کنند، تصریح کرد: باید دید دشمنان ما چه حیوان‌هایی بودند؛ ایران اسلامی هیچ‌گاه این جنایات را فراموش نمی‌کند و وقایع در ذهن مردم عزیز ما همیشه می‌ماند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش بیان کرد: جوانان ما همیشه می‌پرسند چرا می‌گوییم «مرگ بر آمریکا» و برخی از علل کوچک آن همین است.

ایران اسلامی جنگ و خونریزی دشمن علیه خود را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کند

اسماعیلی افزود: ایران اسلامی جنگ و خونریزی دشمن علیه خود را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کند؛ چطور صدام با 38 کشور ائتلاف کرد و ایران دو سال بعد از پیروزی انقلاب وارد جنگ ناخواسته و با هدف نامعلوم شد و این واقعه را مردم هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنند و در ذهن و تاریخ نظام ماندگار است.

وی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نیکی و حسنی در ذهن مردم و ماندگار برای ابد توصیف و تصریح کرد: انقلاب ما مسلحانه نبود؛ در حالی که خیلی از انقلاب‌ها در دنیا مسلحانه بود و زود هم شکست می‌خورد؛ چون بنیه مردمی نداشت و بنیه خشونت داشت؛ انقلاب اسلامی تجلی محبت بین امام راحل و مردم بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش، امام را یک رهبر و ولی‌فقیه تمام‌معنا دانست و با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با حماسه شهدا در ذهن مردم به‌عنوان نقطه اثرگذار و اثرپذیر مثبت می‌ماند، اضافه کرد: شهیدانی در زابل همانند خوزستان، پاوه و سیستان و بلوچستان داریم؛ چطور می‌شود یک شهید بزرگوار از عمق شرق کشور با فاصله دو هزار کیلومتری تا جبهه، جوانی خود را دستش می‌گیرد و شهید می‌شود و قطعاً دل خانواده این شهدا از دشمنان خون بود.

اسماعیلی اضافه کرد: شهدا در تمام عرصه‌ها از انقلاب تا دفاع مقدس، ترور و هسته‌ای و الآن مدافعان حرم با هر ملیت و کسوتی مانند فاطمیون ثابت کردند که در صف کربلا ماندن زمان و مکان نمی‌شناسد؛ این شهیدان کربلایی شدند و ثابت کردند می‌شود در هر عرصه یک قیام عاشورایی کرد.

وی بیان کرد: بسیاری از شهیدان مدافع حرم وقتی جنگ تحمیلی تمام شد، به دنیا آمده‌اند و نه امام راحل را دیدند و نه در زمان انقلاب و دفاع مقدس حتی وجود داشتند؛ ولی انقلاب اسلامی نقطه مثبتی در ذهن ایرانیان است و اجازه نمی‌دهند کسی به کشورشان و حریم آل‌الله نزدیک شود.

دشمن 60 درصد از توان هوایی‌اش را تا پایان جنگ تحمیلی از دست داد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش عمده شهدای تاریخ را شهدای دفاع مقدس برشمرد و با تأکید بر اینکه رژیم بعث عراق در زمان صدام ملعون و معدوم تنها در حوزه هوایی بسیار شهرهای ایران را بمباران می‌کرد و جولان می‌داد، افزود: دشمن 60 درصد از توان هوایی‌اش را تا پایان جنگ تحمیلی از دست داد؛ حدود 670 هواگرد داشت و 700 هواگرد به او دادند و بیش از یک‌هزار و 300 هواپیما و بالگرد در اختیار گرفت.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در عملیات والفجر 8 بیش از 70 فروند هواگرد عراقی را پدافند هوایی ساقط کرد، تصریح کرد: این اقدام در تمام پدافندهای هوایی بی‌نظیر است؛ تیمی در فوتبال که ابتکار عمل در دستش است، می‌داند از کجا باید حمله کند و چند گل می‌خواهد بزند و تیمی که دفاع می‌کند، باید بیشترین کل را بخورد؛ ولی جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد و کمترین آسیب را دید.

وی بیان کرد: فرمانده نیروی هوایی رژیم بعث عراق که معدوم شد، همیشه می‌گفت من عقده زدن رادار سوواشی را دارم؛ راداری که در غرب کشور بود و هشت سال نتوانست این رادار را بزند و با پذیرش قطعنامه در تیرماه، در پنجم مرداد همان سال ناجوانمردانه در شرایط پذیرش آتش‌بس این رادار را بمباران کردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش گفت: 19 کبوتر پدافند هوایی نگاه می‌کردند که هواپیماهای حامل بمب لیزری و هدایت‌شونده به آنها نزدیک می‌شوند و می‌گفتند چند نفر از اتاق عملیات بیرون بروند و بگذاریم حداقل‌ها شهید شوند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه تمام نفرات پدافند هوایی در آن رادار ماندند و شهید شدند، اما آن هواپیماها هم ساقط شدند، تصریح کرد: این‌گونه است که چنین رشادت‌هایی در قالب شهادت از جنس انتخاب در ذهن مردم می‌ماند؛ شهادت، انقلاب، دفاع مقدس، دانش هسته‌ای و مدافع حرم از جنس انتخاب است.

وی با اشاره به متجاوز شناخته شدن رژیم بعثی در آخر جنگ تحمیلی گفت: ایران نه متجاوز بود و نه اجازه تجاوز داد.

نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتدار نفس می‌کشد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش اضافه کرد: صدام ملعون و رژیم بعث عراق در سال 1980 با آمریکایی‌ها روی زمین ائتلاف کرد و دست داد و 24 سال بعد مثل یک حیوان او را در زیر زمین دستگیر کردند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتدار نفس می‌کشد، تصریح کرد: یک سری انگشت‌شمار در کشور به وصیت امام راحل رفتار نکردند که فرمودند «نگذارید انقلاب شما به دست نااهلان بیفتد».

وی تصریح کرد: برخی از این افراد قلیل در این کشور مسؤولیت دارند و ممکن است نااهل فکری باشند؛ آیا دقت نکردید 200 هزار شهید برای سه هزار کرسی مدیریت در این کشور تقدیم شد و هر کرسی مدیریتی بیش از 60 شهید داشته است؛ عمق بدهکاری مسؤولان به شهدا همین است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش با بیان اینکه چطور اجازه می‌دهید که رقم حقوقتان را نشود شمرد، افزود: چطور اجازه می‌دهید کارگر در این برف و سرما کاری گیرش نیاید و شب با دست خالی به خانه برود و عده‌ای به خودشان اجازه بدهند، عدد فیش حقوقی‌شان قابل شمارش نباشد؛ فکر می‌کنید با عذرخواهی مردم می‌پذیرند؟ مردم همه‌چیز را به خدا واگذار کردند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه این مردم ولی دارند، اضافه کرد: اگر ولی لب ‌تر کند، ریشه برخی سوزانده می‌شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در روزگار سخت پیروز صحنه بود و شهدا با انتخاب شهادت نشان دادند که راهشان بی‌نتیجه نبود؛ خدا جای حق نشسته است؛ نظام به دنیا نشان داد که چه اتفاقی افتاد و چه وجهه‌ای در منطقه و در دنیا دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش ادامه داد: زندگی ما سخت است اما کشور بدبختی نیستیم. ما سرمایه داریم و کافی هم هست؛ چشم و گوشمان را باز کنیم و ببینیم.

اسماعیلی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را بیان می‌کنند، یعنی دنبال بیرون و دست دادن و لبخند زدن به این و آن نباشیم؛ منظورم این دولت نیست، منظورم همه مسؤولان است.

وی با بیان اینکه همه پدافندی‌ها که هر شب و هر لحظه چشم به آسمان دوخته‌اند، مراقبان نظام اسلامی هستند و خیلی از همکاران من در جاهایی هستند که حتی آسفالت نیست و گاز ندارد؛ اما آنجا هستند و افتخار می‌کنند و اجازه نمی‌دهند تا امثال ریگی جنایت و از بالای سر کشور ما عبور کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش با بیان اینکه باید مراقب باشیم، تصریح کرد: وقتی هواپیمای ایساف آمریکا با 108 نظامی را به زمین می‌نشانیم، می‌دانیم تقابلی با آمریکایی پیش می‌آید و آن‌طرف مرز با هواپیمای اف 18 برای مملکت، شهدا و رهبرمان رجز می‌خوانند؛ اما رجزشان را نیز در چشمشان می‌زنیم و به پیشانی‌شان می‌کوبیم.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه دست دادن و لبخند زدن به دشمن در کشور شهیدان معنا ندارد، افزود: دست‌کش مخملی روی دست چدنی دشمن وجود دارد و رهبری فرموده‌اند دست دادن با دشمن معنا ندارد.

وی تصریح کرد: چطور می‌شود عقل سیاسی به ما اجازه می‌دهد که وقتی یک نفر دندان تیز نشان می‌دهد، ما لبخند بزنیم؛ ما سربازیم و ناراحت می‌شویم کسی به ملت ما توهین کند؛ دل و روده کسی را که به خانواده شهدای ما توهین کند، بیرون می‌کشیم.

آمریکا دشمن اصلی این مملکت است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش با اشاره به اینکه آمریکا دشمن اصلی این مملکت است، اضافه کرد: زمانی که ما موشک دوربرد و رادارهای سه هزار کیلومتری نداشتیم، دشمن را شکست دادیم و الآن این‌ها را هم داریم.

اسماعیلی بیان داشت: زمانی که تنها خدا و امام راحل را داشتیم، امام راحل فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و اصلاً نباید فکر کنیم شیطان روزی به آدم سجده می‌کند و شیطان رانده‌شده برای همه ثابت شده است.

وی با بیان اینکه همین دشمن از یک دولت مردمی به نام سوریه حمایت نمی‌کند، تصریح کرد: گروه‌های تکفیری را در منطقه وارد و تولید می‌کنند و به آنها سلاح می‌دهند که علیه دولت به پا خاسته از مردم قیام کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش اضافه کرد: همین دشمن از یک دولت دیگر مثل دولت رذالت منصور هادی در یمن و آل‌سعود حمایت می‌کند تا مردم بیچاره و مظلوم یمن را بمباران کند.

فارس - اسماعیلی با تأکید بر اینکه استکبار 39 سال پیش از مردم ایران حمایت نکرد که گفتند ما شاه و تفکر پهلوی را نمی‌خواهیم، افزود: استکبار 39 سال بعد از یک‌سری اغتشاشگر حمایت می‌کند؛ این یک بام و دو هوا چه معنی‌ای دارد؟ شیطان همچنان وسوسه‌هایی می‌کند و جای شیطان در قعر جهنم است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها