مسکو: از طریق سازمان ملل با تحریم‌های آمریکا مقابله می‌کنیم

مسکو: از طریق سازمان ملل با تحریم‌های آمریکا مقابله می‌کنیم
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 16:24

معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای هشدار داد که مسکو از سکوهای بین‌المللی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا بهره خواهد گرفت.

العالم - اروپا

«الکساندر پانکین» معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با «اینترفکس» به تحریم‌های  واشنگتن علیه روسیه گفت: «روسیه از سکوی سازمان ملل، گروه 20 (G20) و سازمان تجارت جهانی برای  با تحریم‌های آمریکا بهره خواهد گرفت».

وی ادامه داد: «تحریم‌های غرب علیه روسیه همچنین شرکای روسیه در انجمن‌های متحد خاک شوروی سابق را هدف قرار داده است و گفت‌وگوهای بین‌ دو دولت روسیه و آمریکا در خصوص موضوعات اقتصادی به واسطه لابی‌ ضد روسی همچنان متوقف باقی مانده است».

فارس -- قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها) در تاریخ 29 ژانویه (9 بهمن‌ماه) رسما اجرایی شد. این قانون به دولت آمریکا این اختیار را می‌دهد تا کشور سومی را به خاطر قراردادهایی که با شرکت‌های بخش نظامی روسیه به امضا می‌رسانند، تحریم کند. قانون کاتسا قانونی است که به طور خاص سه کشور روسیه، کره شمالی و ایران را مشمول تحریم می‌کند.

یک روز پس از اجرایی شدن قانون کاتسا، وزارت خزانه‌داری آمریکا، مقامات ارشد روسیه از جمله «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه و «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه را در فهرستی قرار داد که به صورت بالقوه می‌تواند راه را برای تحریم آن‌ها باز کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری روس اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا فهرستی را منتشر کرد که متشکل از 114 سیاستمدار و 96 تاجر روس بود که ممکن است با تحریم‌های آمریکا روبرو باشند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که انتشار این فهرست به معنی قرار گرفتن نام این افراد در فهرست تحریم نیست، اما رسانه‌های روسیه نوشته‌اند نفرات مندرج در این فهرست ممکن است در آینده مشمول تحریم‌های جدید شوند.

این اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا، واکنش تند مقامات روسیه را به دنبال داشت تا جایی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در مقام عالیترین مقام این کشور با اشاره به بی‌تفاوتی مسکو به اقدامات خصمانه واشنگتن و ادامه راه خود با وجود اینگونه اقدامات گفت: «واق واق سگ‌ها کاروان را متوقف نمی‌کند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها