اعدام، تبعید و حبس گسترده شهروندان در آستانه هفتمین سالروز انقلاب بحرین

 اعدام، تبعید و حبس گسترده شهروندان در آستانه هفتمین سالروز انقلاب بحرین
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 16:51

رژیم آل خلیفه در آستانه هفتمین سالروز انقلاب 14 فوریه بحرین تدابیر و احکام ظالمانه قضایی برای فعالین سیاسی و شهروندان معترض به وضع موجود در این کشور در نظرگرفته است.

العالم - بحرین

مقامات رژیم آل خلیفه در بحبوحه نبود دستگاه قضایی مستقل و دادگاه هایی بی طرف، صدور احکام ظالمانه در حق کسانی که ایجاد تغییر و تحول در نظام حاکم بحرین و ایجاد کشوری دموکراتیک را خواستارند، افزایش داده اند و از دستگاه قضایی به عنوان ابزار سرکوب در حق مردم بحرین، فعالان و نخبگان بحرینی استفاده می کنند. شهروندان عادی را به اعدام محکوم می کنند و در حق زنان حکم حبس و برای فعالان سیاسی و حقوق بشر حکم سلبت تابعیت صادر می کنند.

دادگاه های بحرین روز گدشته ( 31 ژانویه 2018 ) چندین حکم اعدام برای فعالان بحرینی صادر کردند تا شمار فعالانی که به اعدام محکوم شدند به 20 نفر افزایش یابد. همچنین برای چهار شهروند زن بحرینی حکم پنج سال حبس و برای 19 فعال دیگر حبس ابد صادر کردند. 17 فعال بحرینی به 15 سال حبس و  9 نفر دیگر به 10 سال حبس و 11 نفر دیگر به پنج سال حبس محکوم شدند این در زمانی است که 47 فعال بحرینی نیز سلب تابعیت شدند.

دادگاه استیناف بحرین دو روز پیش حکم قطعی و نهایی اعدام «ماهر الخبار» فعال بحرینی را صادر کرد و این شهروند بحرینی در هر لحظه منتظر اجرای این حکم می باشد. مقامات رژیم آل خلیفه اوایل این هفته نیز عملیات کوچ و تبعید اجباری در حق شهروندانی که به دلایل سیاسی سلب تابعیت شده بودند را آغاز کردند.

مخالفان بحرینی صدور این احکام را تشدید تدابیر امنیتی رژیم آل خلیفه در مقابله با تحرکات سیاسی که خواستار گردش مسالمت آمیز قدرت در این کشور هستند تلقی می کنند و بر ضرورت بازگشت به منظور بررسی ریشه های قانون این بحران و انباشت و انحصار همه اختیارات در دست پادشاه و یکه تازی خاندان رژیم آل خلیفه در تصمیم گیری ها و ثروت اندوزی تاکید کردند.

تدابیر و احکام ظالمانه قضایی رژیم آل خلیفه در آستانه هفتمین سالروز انقلاب بحرین در 14 فوریه سال 2011 صورت می گیرد در این زمان بود که تحصن تاریخی که در میدان اللولوه در مرکز منامه پایتخت برگزار شد و برای یک ماه طول کشید تا این که نیروهای گروه موسوم به «سپر جزیره» وارد بحرین شد و وضع فوقالعاده اعلام کرد و تحصن را با توسل به زور و خشونت سرکوب و مجسمه ها و تمثال های موجود در میدان را از بین بردند.

از سوی دیگر جمعیت الوفاق اعلام کرد حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر این جمعیت به زودی برای درکان به علت بیماری و نیزا به عمل جراحی مهم در بیمارستان بستری می شود.

جمعیت الوفاق در بیانیه ای اعلام کرد آیت الله شیخ عیسی قاسم از ده روز قبل به یک عمل جراحی مهم نیاز دارد ولی رژیم آل خلیفه و به طور ناگهانی در صدور مجوز برای درمان سهل انگاری و تسامح کرد و عمل جراحی را به تعویق انداخت.

پربیننده ترین خبرها