نارضایتی اسرائیل از نتایج مذاکرات بغداد

نارضایتی اسرائیل از نتایج مذاکرات بغداد
يکشنبه 14 خرداد 1391 - 07:22

نتايج مذاکرات ايران و 6 کشور در بغداد و تصميم براي ادامه گفت و گو ها در مسکو، موجب نارضايتي مسئولان و محافل رسانه اي رژيم صهيونيستي شده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "امانوئل روزن" کارشناس سیاسی صهیونیست در پاسخ به مجری کانال 10 تلویزیون رژیم اشغالگر، که مذاکرات ایران و 5+1 را ویروسی در روابط اسرائیل – آمریکا توصیف کرد، اظهار داشت: "البته تا این لحظه این ویروس خطرناک و کشنده به نظر نمی آید، ولی در صورتیکه آمریکا به این روند ادامه دهد، بسیار کشنده خواهد شد .. آمریکایی ها از تحولات منطقه که مسئولان اسرائیلی آن را از رسانه ها مطرح کردند، مطلع شدند".

روزن افزود: "ما در مذاکرات عراق نبودیم، و چیزی از آن نمی دانستیم، ولی آمریکایی ها اکنون از پیشرفت در مذاکرات سخن می گویند و تأکید می کنند که ایرانی ها گفته اند امکان مذاکره درباره مسأله هسته ای از جمله غنی سازی 20 درصد وجود ندارد؛  آمریکایی ها در آغاز گفته بودند که اگر پیشرفتی حاصل شود، دور سوم مذاکرات برگزار خواهد شد".

روزن خاطرنشان کرد: "ما در رسانه های اسرائیلی درباره بحران صحبت کردیم و گفتیم که ایرانی ها درحال فریب آمریکایی ها هستند؛ و طبیعتا ما از قبل می دانستیم که این امر اتفاق می افتد و به اوباما هشدار دادیم".

روزن در ادامه ادعاهای خود، تأکید کرد: "آمریکایی ها بسیار خشمگین هستند، زیرا آنها خودشان طرفهای اسرائیلی را از روند تحولات آگاه کردند .. درسایه این مسائل باید اشاره کرد که یک مسئول بسیار بسیار ارشد به ما گفته است که اسرائیلی ها باید بدانند که مذاکرات اکنون پایان نمی یابد، و تا ماه ژوئیه کشیده خواهد شد .. در آن زمان ایرانی ها ضعیف تر شده و راحت تر می توان آنها را تحت فشار قرار داد".



پربیننده ترین خبرها