گام بعدی خانواده زندانیان سیاسی سعودی چه خواهد بود؟

گام بعدی خانواده زندانیان سیاسی سعودی چه خواهد بود؟
جمعه 13 بهمن 1396 - 10:59

یک منبع ویژه در گفت وگو با روزنامه عربی 21 از اقدام خانواده زندانیان سیاسی عربستان خبر داد این در حالی است که سازمان ملل، ریاض را تحت فشار قرار داده است.

العالمعربستان سعودي

دو وکیل مدافع انگلیسی در صدد ارائه درخواستی برای تعلیق عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل هستند.

«کین مک دونالد» و «رودنی دیکسون» دو وکیل انگلیسی در بیانیه مطبوعاتی از اقدام جهت تعلیق عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل، بنا به درخواست خانواده های بیش از 60 زندانی یا افراد ناپدید شده از سپتامبر گذشته، خبر دادند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: با بیشتر خانواده های زندانیان تماس گرفتیم و در حال هماهنگی  برای شکایت و اعمال فشار واقعی محافل بین المللی بر این کشور هستیم .

وی افزود: گام دوم، طرح این موضوع  به صورت جداگانه در پارلمان های جهان و بررسی مسائل زندانیان سیاسی و حقوق بشر در پارلمان های قدرتمند و دارای نفوذ است.

این منبع افزود: آغازکار؛هفته آینده و از پارلمان انگلیس خواهد بود . پیش بینی می شود این مساله در پارلمان انگلیس بررسی شود.

سخن از بررسی مساله زندانیان سیاسی هم زمان شد با انتشار مطلبی در  روزنامه گاردین و درخواست از «ترزا می» نخست وزیر انگلیس برای گفت وگو با امیر محمد بن سلمان ولی عهد سعودی برای بررسی آزادی بیان حتی اگر خوشایند وی نباشد.

خانواده زندانیان به اقدام پارلمان انگلیس اعتماد و بدان دلخوش کرده اند، این منبع هم چنین از تلاش دو وکیل انگلیسی تشکر و قدردانی کرد.

217

پربیننده ترین خبرها