روحانی: بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی باید به طور جدی تری دنبال شود

روحانی: بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی باید به طور جدی تری دنبال شود
جمعه 13 بهمن 1396 - 11:09

رئیس جمهوری صبح جمعه با حضور در میان زلزله زدگان روستای گورک هجدک در شمال استان کرمان از صبر و تحمل زلزله زدگان این منطقه تشکر و قدردانی کرد و از مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قول گرفت که تا پایان تیرماه سال آینده کار بازسازی در این منطقه به اتمام برسد.

العالم - ایران 

حسن روحانی همچنین در این بازدید از استاندار کرمان خواست به کسانی که بر اثر زلزله شغل و کسب خود را از دست داده اند نیز کمک کند . 

رئیس جمهوری با ابراز همدردی با مردم که در جریان زلزله آسیب های مالی و روانی زیادی را متحمل شده اند گفت : زندگی خوب و راحت حق مردم است . 

حجت الاسلام روحانی افزود: من از نزدیک آمدم که مشکلات شما را ببینم و بررسی کنیم و خوشبختانه خانه هایی که مقاوم سازی شده بودند ، نیز آسیب ندیده اند. 

وی همچنین یکی از برنامه های مهم و اولویت دار سال آینده دولت را موضوع مقاوم سازی بناها در مقابل زلزله در نقاط مختلف کشور بخصوص مناطق زلزله زده عنوان کرد. 

حجت الاسلام حسن روحانی که روز گذشته به منظور افتتاح از بیش از 10 هزار میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی از طریق فرودگاه سیرجان وارد استان کرمان شده بود امروز (جمعه) در نخستین ساعات روز به منظور بازدید از روند خدمات رسانی به مردم زلزله زده گورک وارد شهرستان راور شد. 

رئیس جمهوری روز گذشته بعد از افتتاح طرح های صنعتی و معدنی در سیرجان و حضور در ورزشگاه تختی این شهر با مردم دیدار و گفت و گو کرد. 

حضور در شورای اداری آخرین برنامه روز گذشته رئیس جمهوری در استان کرمان بود. 

همچنین وی قرار است امروز در آخرین برنامه سفر دو روزه خود در فرودگاه کرمان در جمع خبرنگاران صحبت کند. 

در پی وقوع زمین لرزه 6/1 ریشتری ساعت 6:01دقیقه روز جمعه دهم آذرماه سالجاری در حوالی هجدک استان کرمان،خساراتی به ساختمان و بناهای قدیمی روستای گورک وارد شد. 

روستای گورک واقع در شهر هجدک و از توابع شهرستان راور در 140کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها