روحانی درکنفرانس خبری اعلام کرد:

افتتاح بیش از 10 هزار میلیارد طرح های عمرانی در استان کرمان/ اسکان دائمی زلزله‌زدگان تا پایان تیر ۹۷

افتتاح بیش از 10 هزار میلیارد طرح های عمرانی در استان کرمان/ اسکان دائمی زلزله‌زدگان تا پایان تیر ۹۷
جمعه 13 بهمن 1396 - 13:07

رئیس جمهوری با اعلام افتتاح بیش از 10 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در سفر به استان کرمان در خصوص حمایت از زلزله زدگان گفت: به مردم قول دادیم اسکان دائمی آن‌ها تا پایان تیرماه ۹۷ انجام شود، دولت از بازسازی مناطق زلزله‌زده حمایت خواهد کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حجت‌الاسلام حسن روحانی در برنامه پایانی سفر خود به استان کرمان در نشستی خبری که در سالن اجتماعات فرودگاه کرمان برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای سفر استانی هیئت دولت به کرمان، از استقبال گرم مردم استان و مردم سیرجان در ورزشگاه قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه دلیل این سفر این بود که خدمت مردم زلزله‌زده برسیم و سخنان و نظراتشان را بشنویم، خاطرنشان کرد، افتتاح طرح‌ها نیز از علت دیگر این سفر بود. مردم کارآفرین استان کرمان بدانند در روز گذشته شاهد آن بودیم بیش از 10 هزار و 200 میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد.

 رئیس‌جمهور با بیان اینکه با افتتاح‌های جدید بیش از 900 مگاوات برق به استان کرمان اضافه شده گفت: استان کرمان در این زمینه صادرکننده خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه بیش از هزار و 700 طرح در زمینه‌های مختلف کشاورزی در استان کرمان افتتاح شد بیان کرد: این سبب امیدواری است و طرح‌های بسیار مهمی آغاز و گلنگ‌زنی شد و بخشی از طرح‌ها هم برای ساماندهی، مشکلات‌شان بررسی شد.

احداث راه آهن سیرجان ـ کرمان

وی با بیان اینکه احداث راه‌آهن سیرجان-کرمان یکی از طرح‌هایی بود که در استان کرمان شروع شد، افزود: امیدواریم این راه‌آهن تا پایان دولت اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مسئله انتقال آب از جنوب به کرمان که امیدواریم به سیرجان برسد، موجب تحول در صنعت استان می‌شود، تصریح کرد: مردم بسیار صبور و با ایمانی در مناطق زلزله‌زده استان کرمان داریم. در چهره آن‌ها صبر و استقامت و امیدواری و اعتماده دیده می‌شود و به مردم قول دادیم اسکان دائمی آن‌ها تا پایان تیرماه 97 انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از تسهیلاتی نیز که تاکنون واگذار شده بود و خدماتی که انجام شده مردم راضی بودند البته کم و کسری‌هایی که در خدمات وجود داشته مردم با بزرگواری خود نمی‌گویند، افزود: دولت از بازسازی مناطق زلزله‌زده حمایت خواهد کرد.

راه حل معضل ریزگردها، تثبیت شن های روان است 

روحانی در بخش دوم نشست خبری در پاسخ به سئوالات خبرنگاران استان کرمان، در پاسخ به سئوالی درباره ریزگردها اظهار داشت: توفان‌های سیستان و بلوچستان در برخی از اوقات استان کرمان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و راه‌حل آن تثبیت شن‌های روان در منطقه است.

وی با بیان اینکه اگر می‌شد تالاب جازموریان احیا شود خیلی عالی بود، تصریح کرد: در بودجه سال 97 برای مبارزه با آلودگی هوا و ریزگردها شرایط ویژه‌ای خواهیم داشت.

تفویض اختیارات به استانداران

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه همه ما باید به اصلاح امور کشور امیدوار باشیم، افزود: تفویض اختیارات به استانداران را به صورت پایلوت در کرمان اجرا می کنیم و اصل نکته کاهش بروکراسی‌های ادارای و اختیارات از مرکز به استان‌ها ضروری است.

روحانی با بیان اینکه من از همه مشکلاتی که مردم در زندگی دارند، مطلع هستم بیان کرد: اگر متحد و امیدوار باشیم از این مشکلات همانند مشکلات 40 سال گذشته عبور می‌کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون لزوم بررسی‌های کارشناسی گسل‌های زلزله استان کرمان تصریح کرد: درباره این مسئله؛ اینکه ما لرزه‌نگار، تاسیسات و مراکز مربوطه را داشته باشیم بسیار خوب و لازم است اما متاسفانه زلزله قابل پیش‌بینی نیست.

روحانی با بیان اینکه گسل‌های اصلی در مناطق مختلف مشخص شده است و همواره تاکید شده که ساخت و سازها از گسل‌ها فاصله داشته باشد، گفت: اساس کار این است که محل سکونت‌های مردم را مقاوم‌سازی کنیم و نمی‌خواهم بگویم تنها همین راه‌حل است اما فرهنگ‌سازی هم مهم است.

وی افزود: ما می‌توانیم مردم را مطمئن کنیم زلزله یک مسئله است اما نگرانی برای زلزله مسئله دیگر است بنابراین دولت تلاش می‌کند که نیازهای استان را دنبال کند اما اساس کار مقام‌سازی ساختمان و فرهنگ‌سازی مردم در این زمینه است.

شفاف سازی بودجه در سال 97

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور با بیان اینکه شفاف‌سازی بسیار مهم است، بیان کرد: دستور دادم به وزرات اقتصاد و دارایی در سال 97 بودجه‌ای که به هر استان و جایی که تخصیص داده می‌شود، برای مردم شفاف‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه اصل جنب و جوشی که در تقدیم لایجه بودجه به مجلس ایجاد شد برای ما خوشحال‌کننده بود افزود: پول خزانه مربوط به مردم است و مردم باید بدانند که این پول از کجا آمده و در کجا هزینه می‌شود، که سبب شده جلوی فساد و رانت گرفته شود و از سوئی نیز مردم را در جریان طرح‌ها قرار می‌دهیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها