استاد دانشگاه کویت :

تفکر امام موجب پیشرفت ایران شده است

تفکر امام موجب پیشرفت ایران شده است
يکشنبه 14 خرداد 1391 - 15:23

تهران (العالم) - استاد دانشگاه كويت گفت تفكر امام خميني (ره) و انقلاب وي ، مسلمانان را به دوره دستاوردها و موفقيت هاي تاريخي اسلامي بازگرداند.

 مهدي السلمان " استاد علوم اداري دانشگاه كويت روز يكشنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم ، گفت : تفكر امام خميني(ره)  هنوز زنده است چرا كه همه كساني كه به ايران سفر مي كنند ، شاهد رشد و پيشرفت همه جانبه اين كشور در زمينه تمدن ، صنايع ، تجارت و اقتصاد هستند.

وي با بيان اينكه امام خميني (ره) به قضيه فلسطين بعد جهاني بخشيد ، اظهار داشت : آن امام قدس را محور قضيه فلسطين قرار داد تا آنرا از يك موضوع  صرفا" فلسطيني ، عربي و اسلامي خارج كند و به مساله اي جهاني تبديل سازد كه حتي مورد توجه مسيحيان جهان نيز قرار گيرد.

سلمان خاطرنشان كرد : امرزه شاهديم كه راه پيمايي هاي حمايت از قدس درهمه مناطق جهان برگزار مي شود.

استاد علوم اداري دانشگاه كويت گفت: امام ارائه كننده طرح ساخت كشوري با همه اصول و اجزاي آن بود ، همان چيزي كه امروزه در جمهوري اسلامي شاهد هستيم و پيشرفت ها و دستاوردهاي فن آوري ، علمي و توسعه و ارائه خدمات اساسي و ايجاد زيرساخت ها حتي در روستاها و مناطق حاشيه اي و ساختن سدها نمونه هايي از تبلور اين طرح هستند.

السلمان تاكيد كرد كه ايران مسير حركت به سوي تشكيل كشوري امروزي و اسلامي را طي كرده است و همواره خواهان تمدن و فن آوري بوده و در اين راستا حركت كرده است.

وي از استقامت و پايداري ، ادامه راه تا رسيدن به اهداف بر اساس مقاومت در برابر ظلم و ستم ، مقابله با قدرت هاي استعماري و استكباري و حمايت از ملت هاي ستمديده به عنوان برخي از ويژگي هاي قيام اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره) ياد كرد .

استاد دانشگاه كويت خاطرنشان كرد : ما نتايج اين راه را در لبنان و فلسطين شاهد بوده ايم و دستاوردهاي مقاومت در لبنان و فلسطين حاصل پيمودن همين راه است.

السلمان ، وحدت اسلامي را از جمله مهم ترين اصول اساسي تفكر امام خميني(ره) برشمرد و گفت كه اين وحدت در سياست جمهوري اسلامي جلوه كرده است  وتهران همواره داعي وحدت بوده و هست.

وي اظهار داشت پيروزي انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن در زمينه هاي مختلف در منطقه و جهان اميد بخش و مايه اميدواري ملت هاي منطقه و حركت آنان به سوي آينده است و امام خميني (ره) دراين راه به اراده ملت تكيه داشت.
2-20:40

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها