مذاکرات دفاعی وزرای دفاع آمریکا و انگلیس در پنتاگون

مذاکرات دفاعی وزرای دفاع آمریکا و انگلیس در پنتاگون
جمعه 13 بهمن 1396 - 15:50

وزیر دفاع آمریکا که میزبان نشستی با گاوین ویلیامسون، همتای انگلیسی خود در پنتاگون به منظور یکسری مذاکرات امنیتی بود، روسیه را متهم کرد که برای تضعیف انسجام و قابلیت‌های ائتلاف نظامی ناتو تلاش می‌کند.

العالم- آمریکا 

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به گفته داناوایت سخنگوی پنتاگون، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در نشست با گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس در پنتاگون با او در خصوص راهبرد دفاع ملی جدید دولت ترامپ و مسائل امنیتی بین‌المللی نظیر مبارزه با گروه تروریستی داعش، وضعیت افغانستان و مسائل کره شمالی و ایران صحبت کرده است.

ماتیس در این نشست به همتای انگلیسی خود گفت: ما شاهد تشدید تهدید از جانب تجاوزگری‌های دولتی، کشورهای خودسر نظیر جمهوری دموکراتیک خلق کره و ایران و همچنین قدرت‌های تجدید نظر طلب نظیر چین و روسیه هستیم. ما برای رهبری دیپلماتیک،‌ نظامی و اخلاقی انگلیس در صحنه‌های جهانی و اروپا بویژه با توجه به تلاش‌های روسیه برای تضعیف انسجام و قابلیت‌های ناتو، ارزش قائل هستیم.

این در حالی است که قرار است در 14 و 15 فوریه نشست بعدی وزرای دفاع ناتو در مقر این سازمان در بروکسل برگزار شوند. ماتیس و ویلیامسون درباره اولویت‌های نشست بعدی وزرای دفاع ناتو در بروکسل گفت و گو کردند.

همچنین ماتیس از انتشار برنامه مدرنیزه‌سازی دفاعی انگلیس، استقبال کرد.

طبق اعلام کاخ سفید این دو متعهد شدند، به گفت و گو در مورد منافع امنیتی مشترک و دستور کار دفاعی دو جانبه آمریکا و انگلیس ادامه دهند.

ایسنا 

پربیننده ترین خبرها