نهمین جمعه خشم پس از تصمیم ترامپ علیه قدس؛

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران / استفاده از گاز اشک آور و گلوله برای متفرق کردن تظاهرکنندگان

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران / استفاده از گاز اشک آور و گلوله برای متفرق کردن تظاهرکنندگان
جمعه 13 بهمن 1396 - 18:03

جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر دریک جمعه خشم دیگر، در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت واشنگتن بدانجا با یکدیگر درگیر شدند.

العالم - فلسطين اشغالی

ورودی شمالی شهر البیره، شاهد درگیری میان شهروندان فلسطینی و نیروهای اشغالگر بود که به زخمی شدن شماری از شهروندان فلسطینی و خفگی ناشی از  استنشاق گاز اشک آورشلیک شده توسط نیروهای اشغالگر منجر شد.

گفتنی است در درگیری های جمعه خشم که نیروهای ملی و اسلامی در اعتراض به اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بدان فرا خوانده بودند، جوانان فلسطینی به سوی نیروهای اشغالگر سنگ پرتاب کردند.

جوانان فلسطینی اقدام با آتش زدن  لاستیک ها کردند که ارتش رژیم اشغالگر نیز به شکل گسترده ای گاز اشک آور شلیک کرد و با جلوگیری خبرنگاران از پوشش دادن صحنه، آنها را ازمحل دور کردند.

درگیری هایی نیز در ایست حواره واقع در جنوب نابلس درگرفت که نیروهای اشغالگر شماری از جوانان فلسطینی را در ورودی اللبن شرقی در نابلس بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی به شرکت کنندگان در تظاهرات خشم در ورودی جنوبی شهر نیزحمله کرده و به شهروندان گلوله های گازی شلیک کردند که به خفگی شماری از آنان منجر شد.

گشتی های صهیونیستی پس از نماز جمعه به  اریحا و منطقه السوق حمله کردند.

پس از حمله نیروهای اشغالگر به شهروندان فلسطینی در ورودی اصلی روستای العیسویه قدس ،20 فلسطینی زخمی شدند.

برخی منابع محلی نیز از شلیک بمب های صوتی و گاز اشک اور و گلوله برای پراکنده کردن تظاهرات توسط نیروهای اشغالگرخبر دادند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی عصر امروز جمعه نیز  تظاهرات مسالمت آمیز  روستای درس واقع در غرب رام الله را که برای محکوم کردن اعلامیه دونالد ترامپ مبنی بر معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی برپا شده بود را سرکوب کردند.

به دنبال حمله گسترده نیروهای ارتش اشغالگر به این روستا، درگیری هایی نیز در بخش غربی روستا درگرفت که در این ضمن دهها شهروند دچار حالت خفگی شدند.

نیروهای اشغالگر نیز به شکل گسترده ای بمب های گازی سمی و بمب های صوتی و گلوله  به سوی  تظاهرکنندگان و کادر خبرنگاری پوشش دهنده شلیک کردند.

در شمال بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه، جوان 22 ساله فلسطینی از ناحیه شکم به ضرب گلوله نیروهای اشغالگر زخمی شد.

به گزارش العالم از زمان تصمیم ترامپ مبنی بر اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی، 14 نفر شهید و 300 نفر زخمی شدند.

217

پربیننده ترین خبرها