سید عبدالملک الحوثی:

اماراتی‌ها و عربستانی‌ها وابسته به جبهه فاسد آمریکا هستند / نیروهای انصارالله بسیاری از افراد وابسته به صالح را آزاد کردند / همواره در کنار مردم فلسطین و قدس خواهیم ایستاد

اماراتی‌ها و عربستانی‌ها وابسته به جبهه فاسد آمریکا هستند / نیروهای انصارالله بسیاری از افراد وابسته به صالح را آزاد کردند / همواره در کنار مردم فلسطین و قدس خواهیم ایستاد
جمعه 13 بهمن 1396 - 19:57

رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنرانی خود به مناسب گرامی‌داشت روز شهید با انتقاد نیروهای مزدور عربستان و امارات در یمن اظهار داشت که نیروهای این جنبش همچنان دفاع از این کشور در برابر متجاوزان ادامه خواهند داد.

العالم - یمن 

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارلله یمن به مناسبت روز شهید عصر جمعه (13 بهمن) سخنرانی زنده تلویزیونی داشت، وی در آغاز با تمجید از مقام شهید گفت: شهدا تاج سر ما هستند و باید عزت و سربلندی در دنیا و آخرت را از آنان الهام بگیریم، همگان باید بدانیم، کسی که در موضع باطل باشد نزد خدا جایگاهی نخواهد داشت و او هیچ رابطه ای با وعده الهی برای شهدا نخواهد داشت و از سوی دیگر کسی که خدا را در حالی که به سوی حق و عدالت متعهد باشد  ملاقات کند،  شهید است و  آنگاه می تواند از نعمت های بهشت بهره ببرد.

رهبر جنبش انصارلله در ادامه تاکید کرد: خداوند پاک و منزه در این دنیا، حقیقت و عدالت را در اختیار بندگانش قرار داده و به  آنها سفارش کرده است تا از ظلم و ستم دوری کنند،خداوند شهدا را جاودانه کرده و آنها همواره جاودانه خواهند بود، شهید پس از شهادتش خود را در مهمانی الهی خواهد دید، شهدا همواره پیرو حق هستند و به خاطر حق و عدالت زندگی فانی را رها کردند هیچ هدف مقدسی به زیبایی فداکردن جان در مسیر الهی نیست.

وی افزود: جنایتکاران یقین داشته باشند که جاودانه نخواهند بود و این را بدانید که شهادت جان فشانی آگاهانه و هدفمند است که با انگیزه اعتقادی انجام می شوند و نه قربانی شدن بدون آگاهی، شهید انسانی عاطفه ای است و او احساسات اش را عاملی برای تحقق اهداف اش قرار می‌دهد، زندگی در این دنیا فانی است و شهدا در این دنیای سود و زیان فضل بزرگی را بدست آوردند، بر همه ما باید این مهم استوار باشد که دین برنامه زندگی است که اگر بدان پایبند باشیم خیر دنیا و آخرت نصیب ما می شود، شهادت بابی است که خداوند آن را از روی رحمت و مهربانی خود برای ما گشوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی با برانگیختن احساسات مردم این‌گونه القا می‌ کنند که جان فشانی در راه حق به ضرر فرد تمام می شود، هرگز این‌گونه نیست، دنیا میدان آزمون است، کسانی که تصور می کنند دنیا بدون فراز و نشیب است در عالم رویا به سر می برند.

رهبر جنبش انصارالله در ادامه با بیان این موضوع که سکوت و اطاعت از جنایتکاران راه حل درستی نیست گفت: سرخم کردن در مقابل مزدوران بزرگترین و خطرناک‌ترین مشکلات را به وجود می آورد، این تصمیم عواقب خطرناکی را در پی خواهد داشت.

رهبر جنبش انصارالله تأکید کرد که مزدوران در منطقه عربی هیچ گونه طرح اصیلی که نشأت گرفته از هویتشان باشد، ندارند چرا که مزدورند.

بدرالدین الحوثی ادامه داد: «اماراتی‌ها و عربستانی‌ها وابسته به جبهه آمریکا هستند؛ جبهه‌ای که بر روی زمین فساد کرده و ظلم و جنایت را گسترانده‌ است».

وی بر ضرورت ثبت و زنده نگه داشتن یاد شهدا و فداکاری‌ آن‌ها و انتشار این فداکاری‌ها در رسانه‌ها تأکید کرد.

سید بدرالدین الحوثی از اقدامات وزارت دفاع یمن تشکر کرد و گفت که وزارت دفاع به صورت گسترده در همه استان‌ها برای جذب و آموزش نیروها برای نبرد با متجاوزان به یمن تلاش می‌کند تا منطقه‌ای تحت فشار قرار نگیرد.

وی در اشاره به خیانت علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن گفت که به رغم این خیانت که در نطفه خفه شد، نیروهای انصارالله بسیاری از افراد وابسته به صالح را آزاد کردند.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که رسانه‌های متجاوزان به یمن تلاش کردند که نسبت خیانت به همه اعضای کنگره مردمی یمن به رهبری علی عبدالله صالح بدهند، ولی این اعضاء موضع واضحی در قبال اتفاقات داشتند.

الحوثی به درگیری‌های اخیر در عدن اشاره کرد و گفت که آنچه در عدن اتفاق افتاد بازی‌ای بین نیروهای مزدور بود که کشورهای متجاوز این بازی را به گونه راه انداختند تا در خدمت منافع آن‌ها باشد.

وی تصریح کرد: گروه های مزدور از وضعیت غبارآلود و درگیری در کشور هرگز به نتیجه نخواهند رسید، به عنوان مسئول تنها گزینه ما مقابله با دشمنان است و از موضع حق و حقیقت نیز انسانیت و دین ما ایجاب میکند که با انان مقابله کنیم.

نیروهای مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» این هفته با نیروهای وابسته به عربستان در شهر عدن به شدت درگیر شدند و بر اثر این درگیری‌ها ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه گفت: «خائن‌هایی که در عدن حضور دارند، دلیلی دیگر بر حقیقت آنچه که در دوم سپتامبر (شورش هواداران علی‌عبدالله صالح علیه انصارالله) رخ داد، ارائه کردند و آن اینکه اقدام آن‌ها در ادامه خدمت به متجاوزان است».

الحوثی از مردم سودان خواست از دولتشان بخواهند از اعزام نیروهای خود برای کشتن مردم یمن خودداری کند، وی در این خصوص گفت: مردم سودان به عنوان برادر و خانواده به یمن می آمدند اما هم اکنون به دلیل  سرمستی رئیس‌شان از بوی پول عربستان سعودی، به عنوان مبارز و جنگاور برای خدمت به عربستان و امارات به یمن اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: مشکل دشمنان با ما این است که از یمنی ها می خواهند ابزاری برای اجرای برنامه هایشان باشند و ما می خواهیم کشورمان آزاد و مردممان با عزت باشند.

وی به اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد قدس اشاره کرد و گفت که متجاوزان سعودی و اماراتی قصد دارند آرمان فسطین را نابود کرده و همه منطقه را به زیر یوغ اسرائیل و آمریکا ببرند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا 15 مهر ماه شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و دستور انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر را صادر کرد.

سید بدرالدین الحوثی تأکید کرد که انصارالله یمن همیشه در کنار مردم فلسطین خواهند ایستاد و موضع آن‌ها اصولی و ثابت است.

رهبر انصارالله در پایان سخنرانی خود تصریح کرد که نیروهای انصارالله و کمیته‌های مردمی با کسانی که به دنبال برادری اسلامی هستند، دوست و برادر بوده جز با کسانی که در صف ‌آمریکایی‌ها ایستاده‌اند.

پربیننده ترین خبرها