سازمان اطلاعات ارتش مصر23 فرمانده نظامی طرفدار سامی عنان را بازداشت کرد

سازمان اطلاعات ارتش مصر23 فرمانده نظامی طرفدار سامی عنان را بازداشت کرد
جمعه 13 بهمن 1396 - 21:07

پایگاه خبری «الخلیج الجدید» به نقل از یک منبع آگاه نظامی مصری نوشت، سازمان اطلاعات ارتش 23 نفر از فرماندهان نظامی طرفدار «سامی عنان» فرمانده پیشین ارتش که برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده بود، بازداشت کرده است.

العالم- مصر 

این پایگاه خبری افزود: این فرماندهان در همان روزی که سامی عنان بازداشت و پرونده او به اتهام تقلب و تحریک نظامیان ضد نیروهای مسلح، به دادسرای نظامی تحویل داده شد، بازداشت شده اند و بازجویی از آن ها به دلیل حمایتشان از ستاد انتخاباتی سامی عنان آغاز شده است.
الخلیج الجدید در مورد درجه نظامی بازداشت شدگان نیز نوشت: آن ها از جمله افسران ارشد ارتش هستند و سه نفر از آن ها از جمله فرماندهان منطقه نظامی شمال در استان اسکندریه اند.
فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر حدود 10 روز پیش با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از تصمیم عنان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، او را احضار و به نقض قوانین متهم کرد. 
فرماندهی کل ارتش مصر افزود، عنان بدون کسب موافقت نیروهای مسلح یا انجام اقدامات لازم ،نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است. 
وی همچنین متهم است که در بیانیه اعلام نامزدی خود در انتخابات، علنا سخنان تحریک آمیزی علیه نیروهای مسلح مصر بیان کرده است که هدف از آن ایجاد اختلاف و دشمنی میان ارتش و مردم است.
مردم مصر در روزهای 26، 27 و 28 مارس 2018 (6 الی 8 فروردین 977 ) برای انتخاب رئیس جمهوری جدید به پای صندوق‌های رای می‌روند.
هیات انتخابات مصر فقط با نامزدی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری کنونی و موسی مصطفی موسی رئیس حزب الغد موافقت کرده است بنا بر این ، این دو با هم به رقابت می پردازند هرچند بسیاری از کارشناسات اعتقاد دارند با توجه به حذف رقبای جدی السیسی از گردونه انتخابات، السیسی بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری انتخاب می شود.
برخی از شخصیت ها و گروه های مصری با بیان اینکه امکان رقابت سالم و شفاف در این انتخابات وجود ندارد، خواستار تحریم آن شده اند.

ایرنا 

پربیننده ترین خبرها