انگليس به دنبال توافقنامه تجارت آزاد با اتحاديه اروپا

انگليس به دنبال توافقنامه تجارت آزاد با اتحاديه اروپا
شنبه 14 بهمن 1396 - 00:26

نخست وزیر انگلیس گفت این کشور به دنبال یک توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا است.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز؛ ترزا می در سخنانی تاکید کرد انگلیس مجبور نیست بین تجارت آزاد با اتحادیه اروپا و توانایی ایجاد روابط تجاری جدید با سایر کشورهای جهان، یکی را انتخاب کند.

دولت محافظه کار ترزا می در انگلیس به دو دسته تقسیم شده است. یک دسته به صراحت تمام طرفدار جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا هستند و دسته دیگر می خواهند به بازار واحد اروپایی که عاری از هرگونه تعرفه است، متصل باشند. درحالیکه دو طرف در انگلیس درباره آینده روابط انگلیس درحال مذاکره هستند، مقامات اتحادیه اروپا گلایه دارند که موضع انگلیس اصلا مشخص نیست و کسی نمی داند که واقعا انگلیس چه می خواهد؟

ترزا می گفت: ما وقتی که از اتحادیه اروپا خارج می شویم از بازار واحد اروپایی خارج می شویم و از اتحادیه گمرکی اروپا خارج می شویم. ما در ادامه قصد داریم توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا را مورد مذاکره قرار دهیم. ما می خواهیم قادر به تجارت باشیم و در آینده این تجارت بدون تعرفه و به صورت نامحدود با اتحادیه اروپا باشد. اما این تجارت به صورت توافقنامه تجارت آزاد خواهد بود که یک توافقنامه جداگانه خواهد بود که ما درباره اش مذاکره خواهیم کرد.

انجام دادن این کار به معنی آن است که ما می توانیم تجارت و داد و ستد خود را در قالب توافقنامه های تجارت آزاد در سراسر جهان، افزایش دهیم. اما چرا این مسئله اهمیت دارد؟ علت این است که این توافقنامه ها باعث رفاه و اشتغالزایی برای مردم انگلیس خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها