روسیه: پروازهای جاسوسی پنتاگون متوقف شود

روسیه: پروازهای جاسوسی پنتاگون متوقف شود
شنبه 14 بهمن 1396 - 04:32

دو هواپیمای جاسوسی و نظارتی آمریکا شامل یک بوئینگ آر.سی-135دبلیو و یک هواپیمای گشت دریایی پی-8 پوسایدن ساخت بوئینگ با پرواز از پایگاه هوایی میلدنهال انگلیس خود را به نزدیکی استان کالینینگراد روسیه رساندند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، این پرواز نظارتی و جاسوسی به دنبال آن صورت گرفت که اوایل این هفته یک جنگنده سوخو 27 نیروی هوایی روسیه برای رهگیری یک هواپیمای گشت نظارتی ارتش آمریکا در آب های دریای سیاه در نزدیکی شبه جزیره کریمه به پرواز در آمد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتقاد از این اقدام روسیه آن را غیرایمن توصیف و تصاویر رهگیری جنگنده روس را در فاصله ای بسیار نزدیک از هواپیمای خود منتشر کرد.

ارتش روسیه در واکنش به ادعای پنتاگون، رهگیری هواپیمای نظامی آمریکا را اقدامی کاملا قانونی و امن خواند و از پنتاگون خواست پروازهای نظارتی و جاسوسی را در نزدیکی مرزهای دریایی و زمینی این کشور متوقف کند.

هواپیماهای نظارتی آمریکا از شروع سال 2018 بارها در نزدیکی مرزهای روسیه پرواز کرده اند که این آمار تنها در مرزهای روسیه در منطقه بالتیک به چهارده بار می رسد. هواپیماهای جاسوسی آمریکا به طور مداوم در نزدیکی شبه جزیره کریمه نیز گشت زنی می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها