قدردانی گوترش از تلاش روسیه در برگزاری نشست سوچی

قدردانی گوترش از تلاش روسیه در برگزاری نشست سوچی
شنبه 14 بهمن 1396 - 05:21

دبیر کل سازمان ملل متحد، از مقامات روسیه به ویژه از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور به علت همکاری با این سازمان جهت فراهم آوردن مقدمات برگزاری کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در شهر سوچی روسیه قدردانی کرد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری تاس از سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش در گفتگوهای مطبوعاتی خود در نیویورک همچنین از مشکلات بر سر راه انتقال و توزیع کمک های بشردوستانه به نیازمندان تحت محاصره در مناطق مختلف سوریه ابراز نگرانی کرد.

وی با بیان اینکه مطالب زیادی درباره سوریه گفته و نوشته شده است تصریح کرد، حضور سازمان ملل در سوچی نتیجه همکاری های سازمان ملل متحد و فدراسیون روسیه در راستای تقویت همکاری های دوجانبه مربوط به توافقنامه های ژنو است.

وی همچنین از تلاش های لاوروف و فدراسیون روسیه در زمینه همکاری با سازمان ملل قدردانی کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد، امیدواری به چشم انداز سوریه، تشکیل کمیته قانون اساسی زیر نظر سازمان ملل با توافق دولت و نمایندگان مخالف در گفتگوهای بین سوری، و کارشناسان سوری، و جامعه مدنی، و افراد مستقل، و رهبران قبیله ای و زنان را از مهمترین نتایج نشست سوریه توصیف کرد.

گوترش با اشاره به وخامت وضع کمک های بشردوستانه در سوریه خاطر نشان کرد، در دوماه گذشته حتی یک کاروان حامل کمک های بشردوستانه هم نتوانسته است وارد مناطق تحت محاصره در سوریه شود و بدیهی است هیچ گونه کمک های دارویی، غذایی و کمک های ضروری به دست نیازمندان نرسیده است.

وی هشدار داد، تشدید درگیری ها مانع از عملیات تخلیه و انتقال مصدومان و مجروحان خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها