نفوذ ستون پنجم دشمن در بحران لبنان

نفوذ ستون پنجم دشمن در بحران لبنان
دوشنبه 15 خرداد 1391 - 08:21

طرابلس ـ لبنان(العالم) ـ يكي از وزراي دولت لبنان با تاكيد بر پيگيري راهكارهاي سياسي براي حل بحران شهر طرابلس، از نفوذ ستون پنجم دشمن براي دامن زدن به اين درگيري ها خبر داد.

احمد كرامي روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، خواهان راهكارهاي سياسي و توافقي براي حل بحران مزمن بين دو منطقه باب التبانه و مجبل محسن در شهر طرابلس در شمال اين كشور شد و گفت كه ستون پنجمي وارد خط بحران شده است.

در روزهاي اخير نبردي بين محله ها و خيابانهاي شهر طرابلس در شمال لبنان بويژه محورهاي جبل محسن با اكثريت علوي و باب التبانه با اكثريت سني درگرفت كه منجر به كشه شدن دستكم 14 نفر و زخمي شدن دهها نفر ديگر قبل از استقرار نيروهاي ارتش و امنيتي در خطوط تماس بين دو طرف درگير شد.

كرامي از وزراي دولت لبنان گفت: دولت لبنان در قبال رويدادهاي طرابلس فعال است و از تجديد اين بحران بيش از 30 ساله ابزار تاسف كرده است.

وي تصريح كرد: حكم آرامش در منطقه حكم فرما شده است واميد مي رود كه بحث و بررسي امور براي پايان اين بحران مزمن به طور جدي انجام شود.

كرامي خواستار اعطاي زمان كافي براي پايان اين بحران مزمن از طريق راه حل هاي سياسي و وفاق و آشتي بين دو منطقه جبل محسن و باب التبانه شد.

وي تصريح كرد: لبنان تا حد زيادي از رويدادهاي داخلي و خارجي خود تاثير مي پذيرد و تفاوتي بين ساكنان جبل محسن و باب التبانه نيست و آنها با آرامش و صلح در كنار هم همزيستي دارند اما ستون پنجمي وارد اين خط بحران شده است.

كرامي از ورود ارتش و نيروهاي امنيتي به خط بحران در طرابلس و ايجاد توازن بين طرف هاي درگير و مجازات تيراندازي كنندگان از هر طرف كه باشد، ستايش كرد و گفت: نجيب ميقاتي نخست وزير دستورات روشني براي جلوگيري از خدشه وارد شدن به امنيت لبنان و تيراندازي به سمت هريك از اعضاي دو گروه كه اقدام به اينكار كنند، داده است.

MKH-3-18:42

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها