به روزرسانی زرادخانه هسته‌ای آمریکا برای مقابله با روسیه

به روزرسانی زرادخانه هسته‌ای آمریکا برای مقابله با روسیه
شنبه 14 بهمن 1396 - 16:28

در سند جدید وضعیت هسته ای آمریکا که روز جمعه توسط پنتاگون منتشر شده است قرار است زرادخانه هسته ای این کشور به نحوی به روزرسانی شود که برای مقابله با روسیه آماده است.

العالم-آمریکا

به گزارش یورو نیوز بر اساس گزارش وضعیت هسته‌ای که روز جمعه وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون منتشر کرد این کشور قصد دارد زرادخانه‌های خود را به سلاح‌های هسته‌ای جدید با قدرت کم مجهز کند.

به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا این سلاح‌ها جایگزین سلاح‌های قدرتمندتر خواهد شد. به این ترتیب واشنگتن تعداد سلاح‌های هسته‌ای را افزایش اما قدرت آنها را کاهش می‌دهد.

این راهبرد برای مقابله با آنچه «تغییر منفی در روابط جهانی» خوانده می‌شود طراحی شده است. به نظر می‌رسد تغییر استراتژی آمریکا و خطر رویارویی نظامی و هسته‌ای با روسیه، چین، کره شمالی دلیل تغییر در برنامه‌ سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده باشد.

سلاح‌های هسته‌ای کنونی آمریکا به قدری قدرتمندند که به گفته مقامات این کشور احتمال استفاده از آنها در جنگ و رویارویی نظامی بسیار کم است، اما سلاح‌های جدید با قدرت تخریب کمتر امکان استفاده در رویارویی ها را خواهند داشت. با این وجود میزان تخریب این سلاح‌ها برابر یا کمتر از بمب‌هایی است که در جنگ جهانی دوم در ژاپن به کار برده شد.

استراتژی نظامی جدید آمریکا ممکن است به آغاز جنگ سرد دیگری میان این کشور با روسیه و چین منجر شود .

رابرت سوفر، معاون وزیر دفاع آمریکا در توجیه استراتژی جدید این کشور گفت که واشنگتن می‌خواهد مطمئن شود که هیچ خطایی از روسیه سر نمی‌زند.

وی افزود: روسیه باید بداند که حمله هسته‌ای، حتی محدود، آن را به هدف‌هایش نمی‌رساند اما موجب تغییر اساسی ماهیت مخاصمه خواهد شد و هزینه غیرقابل محاسبه‌ای برای مسکو خواهد داشت.

به گفته مقامات آمریکا لازم نیست که سلاح‌های جدید در خاک کشورهای متحد نصب شوند بلکه این سلاح‌ها قابل شلیک از زیردریایی‌ها خواهند بود. همچنین گفته می‌شود که این سلاح‌ها می‌توانند از سامانه دفاع ضد موشکی روسیه عبور کنند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها