تنش ترامپ با معاون دادستان کل آمریکا بالاگرفت

تنش ترامپ با معاون دادستان کل آمریکا بالاگرفت
شنبه 14 بهمن 1396 - 16:16

انتشار یک گزارش محرمانه درباره نقش معاون دادستان کل آمریکا در پرونده جنجالی انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2016، باعث تنش دوباره در روابط "رود روزنشتاین" معاون دادستان کل با دونالد ترامپ شده است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز، انتشار یک گزارش محرمانه درباره سوء استفاده اف.بی.آی در زمان مبارزات انتخاباتی از کمپین ترامپ باعث شده که "رود روزنشتاین" معاون دادستان کل درباره دخالت های خود در این پرونده به کنگره پاسخ دهد و یا حتی استعفا بدهد.
یادداشت جمهوریخواهان در کمیته اطلاعات مجلس نشان می دهد که حداقل یکی از گزارش های نظارتی که توسط روزنشتاین امضا شده، مورد سوء استفاده قرار گرفته است. روزنشتاین در گذشته رابطه خوبی با دونالد ترامپ نداشته، این یادداشت حاوی اطلاعاتی است که از برنامه های ضد ترامپ که توسط ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون تأمین مالی شده است، حمایت می کند.
نماینده جمهوریخواه فلوریدا گفت: آقای روزنشتاین باید درباره حکم جلب که برای برخی از اعضای تیم انتخاباتی دونالد ترامپ صادر کرده است به کنگره توضیح دهد.
وی گفت : فکر می کنم روزنشتاین باید به کنگره برود و درباره نقش خود درباره طولانی کردن روند پرونده توضیح دهد.
او به شبکه خبری فاکس نیوز گفت، منظور من این است که آیا او (معاون دادستان کل) به عقب برگشته و دوباره این پرونده را مرور کرده و رضایت داده است و یا فقط روند آن را طولانی کرده و به دنبال توجیه بوده است.
خبرنگاران روز جمعه از ترامپ پرسیدند آیا به گزارش معاون دادستان کل در این باره اعتماد دارد؟
ترامپ با بی اعتنایی خطاب به آنان گفت: شما این موضوع را خواهید فهمید.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 یکی از جنجالی ترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا محسوب می شود. دمکرات ها روسیه را متهم به دخالت در انتخابات به نفع دونالد ترامپ کردند و ترامپ هم شماری از مقام ها و ارکان قدرت در آمریکا را متهم کرد که بر خلاف قانون اساسی و انتخاباتی این کشور، تلاش کرده اند تا مانع از پیروزی او در انتخابات شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها