مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مطرح کرد:

رد ادعای دریافت پول نقد در جایگاه های عرضه بنزین/ جایگاه‌داران موظف به دریافت پول سوخت از طریق کارت‌خوان هستند

رد ادعای دریافت پول نقد در جایگاه های عرضه بنزین/ جایگاه‌داران موظف به دریافت پول سوخت از طریق کارت‌خوان هستند
شنبه 14 بهمن 1396 - 18:30

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در واکنش به سخنان رییس جایگاه داران سوخت در خصوص این که از این پس جایگاه‌ها فقط در قبال دریافت پول نقد به مردم بنزین عرضه خواهند کرد، گفت: مردم همچنان می‌توانند از دستگاه‌های کارتخوان برای پرداخت پول سوخت در جایگاه‌ها استفاده کنند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

بیژن حاج محمدرضا رئیس جایگاه‌داران سوخت گفته بود که به دلیل مشکلاتی که با بانک‌ها داریم (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت "شاپرک") از این پس جایگاه‌ها فقط در قبال دریافت پول نقد بنزین تحویل  می‌دهند.

این خبر پس از آن اعلام شد که واریز با تاخیر پول از طریق کارت‌های اعتباری و دستگاه‌های پوز به حساب جایگاه‌داران سوخت موجب ایجاد مشکلات برای جایگاه‌داران شده است.

جایگاه دارن گفته اند که به دنبال این مشکل، دستگاه‌های کارت خوان جایگاه‌های سوخت را قطع کرده و فقط وجه بنزین را نقدی دریافت می‌کنند و به هیچ عنوان کارت بانکی نمی‌پذیرند.

اما محمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در واکنش به ادعاهای جایگاه داران و اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر توقف خرید اعتباری بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت، تاکید کرد، نباید هیچ وقفه‎ای در روند خدمات و سوختگیری در جایگاه‌ها ایجاد شود.

وی به خبرگزاری مهر گفته است که جایگاه‌داران همانند گذشته به دریافت پول سوخت از طریق دستگاه‌های کارتخوان از سوی مشتریان  موظف هستند.

تبادل اطلاعات در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت "شاپرک" تا پیش از این چندین بار در روز انجام می شد و فروشندگان کالاها و خدمات به دلیل اطمینان از تسویه آنی، با نصب کارتخوان های متعدد، کار دریافت وجوه از مشتریان را از شیوه نقد به شکل الکترونیک تغییر داده بودند اما بانک مرکزی اعلام کرده است که برای مقابله با تراکنش های مشکوک تسویه حساب های در شبکه شاپرک را 24 ساعته کرده است.

بانک مرکزی می گوید در  استانداردهای جهانی گاهی تسویه حساب ها در نظام پرداخت الکترونیکی 48 ساعت پس از فروش رخ می دهد و اینکه در ایران این تسویه ها 24 ساعته انجام شود، امر عجیبی نیست.

محسن قادری مدیرعامل شاپرک، هدف از این اقدام را استانداردسازی نظام پرداخت ها اعلام و خاطرنشان کرده است که باید برای نقل و انتقال پول زمان کافی در اختیار داشت تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری و برای مقابله با اتفاقاتی چون خطا در پرداخت ها، تقلب و کلاهبرداری که نیاز به زمان دارد، جلوی پرداخت ها گرفته شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها