تجهیز دلفینهای آلمان به موشکهای اتمی اسرائیل

تجهیز دلفینهای آلمان به موشکهای اتمی اسرائیل
دوشنبه 15 خرداد 1391 - 12:27

درحاليکه آلمان همواره اعلام مي کرده زيردريايي هاي "دلفين" به زرادخانه هاي هسته اي اسرائيل نخواهد پيوست، يک مجله آلماني امروز از تجهيز اين زيردريايي ها به موشکهاي قاره پيما با کلاهکهاي هسته اي خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مجله آلمانی "اشپیگل" اعلام کرد، اسرائیل تصمیم دارد زیردریایی هایی را که از آلمان گرفته، به موشکهای قاره پیما با کلاهکهای هسته ای مجهز کند.

این درحالی است که مسئولان آلمانی تا پیش از این همواره تأکید می کردند این زیردریایی ها به زرادخانه های هسته ای رژیم اشغالگر نخواهند پیوست.

اشپیگل افزود: برخلاف اظهارات مسئولان آلمانی، برخی از مسئولان ارشد سابق وزارت دفاع آلمان تأکید کردند که دولت آلمان معتقد است اسرائیل زیردریایی های جنگی دلفین را به موشکهای هسته ای مجهز کرده است.

"یگال بلمور" سخنگوی وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی گفت: "تأیید می کنم که ما زیردریایی های آلمانی داریم و این امر محرمانه نیست".

وی افزود: "اما در ارتباط با مسائل دیگر .. اجازه صحبت در خصوص توانایی های این زیردریایی ها را ندارم".

دیروز مخالفان سوسیال دمکرات دولت آنگلا مرکل، از او خواستند درخصوص این زیردریایی ها توضیح دهد.

"رالف ماتزینیچ" سخنگوی فراکسیون سوسیال دمکرات به روزنامه اشپیگل گفت: "دولت فدرال باید اطلاعات کافی بدهد که بدانیم آیا می توان به زیردریایی هایی که (به اسرائیل) داده است، سامانه های حمل کلاهک های هسته ای افزود".

وی افزود: "تاکنون این زیردریایی ها تحت این عنوان تحویل داده شده که بعنوان بخشی از تسلیحات دفاعی متداول مورد استفاده قرار خواهند گرفت".

دولت آلمان تا کنون 3 زیردریایی دلفین به رژیم اشغالگر تحویل داده و در کنار آن بسیاری از هزینه های ساخت و تحویل این زیردریایی ها را نیز برعهده گرفته است .. قرار است تا سال 2017 3 زیردریایی دیگر به این رژیم تحویل داده شود.

اشپیگل افزود، ایهود باراک وزیر جنگ رژیم اشغالگر هنگام تحویل این 3 زیردریایی گفته بود: "آلمانی ها می توانند افتخار کنند که آنها وجود اسرائیل را در سالهای آینده تضمین کرده اند".

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها