رسوایی شفیق پس از محاکمه مبارک

رسوایی شفیق پس از محاکمه مبارک
دوشنبه 15 خرداد 1391 - 14:32

يكي از رهبران حزب آزادي و عدالت مصر تاكيد كرد، "احمد شفيق" با حاضر نشدن در جمع انقلابيون پس از محاکمه "حسني مبارک" و حمايت ضمني از ديکتاتور مخلوع، خود را رسوا کرد.

"علي خفاجي"در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: سخنراني احمد شفيق در جمع خبرنگاران، به نمايش شبيه بود. مردم مصر اظهارات او را جدي نگرفتند، زيرا منشا نظرات او شبکه های اجتماعي و مطبوعات زرد است كه اخوان المسلمين را بدون هیچ سند و مدرکی آماج حملات خود قرار مي دهند .

وي افزود : احمد شفيق كه مبارك را بالاترين الگوي خود مي داند، پس از محاكمه مبارك به شدت محبوبيت خود را از دست داد؛ شفیق او اين مساله را درك كرده است به همين سبب با برگزاری چنين كنفرانس هايي در صدد بازگرداندن جایگاه از دست رفته اش است.

خفاجي تاكيد كرد : انقلابيون كه در اعتراض به نتيجه دادگاه مبارك به خيابان ها ريخته بودند، در حمايت از اخوان شعار ندادند، بلکه هدف ديگري داشتند و محمد مرسي، ابوالفتوح ، حمدين صباحي و ديگر نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري با آن ها همصدا شدند.

خفاجی خاطرنشان کرد: شفيق ادعاي انقلابي بودن دارد و مدعي است كه از عناصر رژيم سابق نبوده و اخوان المسلمين را به همدستی با رژيم سابق متهم مي كند؛ اما براي اثبات ادعاهاي خود، به انقلابيون نپيوست و در تظاهرات مردم شركت نكرد.

وي افزود: ما تبليغات را كنار گذاشتيم تا بتوانيم در كنار انقلابيون باشيم و مخالفت خود را با محاكمه نمايشی مبارك اعلام كنيم. بيانيه پاياني اين دادگاه ضربه بزرگي به خانواده هاي شهدا و مردم مصر بود. نتیجه این محاکمه 25 سال زندان يا به عبارتي موكول كردن تبرئه مبارك تا زمان روي كار آمدن شفيق است.

اين رهبر حزب آزادي و عدالت تاكيد كرد : اخوان المسلمين تا تحقق عدالت تلاش خواهد کرد و توان خود را به کار خواهد گرفت تا  مرسي به رياست جمهوري برسد و حق مادران شهدا احقاق گردد و عزت ، كرامت ، آزادي و عدالت گم گشته مردم مصر را بازيابد.

علي خفاجي گفت : مردم مصر هوشيارند و به ويژه پس از سخنراني اخير احمد شفيق بهتر از هر زمان ديگري فهمیده اند که در دور دوم انتخابات چه کسی را انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: در اين مرحله تمايز قائل شدن ميان شفيق و مرسي ضرورتي اجتناب ناپذير است زيرا شفيق به همراه شماري از سران رژيم سابق كودتايي را ضد انقلاب مصر در دستور كار قرار داده است .. پس از آزادي شماري از سران رژيم سابق از زندان، حقایق آشکار شده است.

 

4 - 00:08

 

26



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها