در واکنش به دکترین هسته ای جدید واشنگتن؛

روسیه، آمریکا را به نقض فاحش پيمان عدم اشاعه هسته اى متهم کرد

روسیه، آمریکا را به نقض فاحش پيمان عدم اشاعه هسته اى متهم کرد
شنبه 14 بهمن 1396 - 21:25

وزارت خارجه روسیه، آمریکا را به نقض فاحش پیمان عدم اشاعه سلاح هسته ای متهم کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در رابطه با دکترین هسته ای جدید آمریکا اعلام کرده که آمریکا مثل گذشته،  تسلیحات هسته ای تاکتیکی را در اروپا حفظ کرده و حتی آن ها را مدرنیزه می کند و این نوع تسلیحات را در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه مستقر می سازد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده، «در دکترین هسته ای جدید آمریکا آمده است که گویا روسیه از اجرای ابتکارات روسای جمهوری 92-1991 سر باز می زند که به تعهدات سیاسی در خصوص کاهش  تسلیحات غیراستراتژیک مربوط می شود. روسیه  با پیروی از ابتکارات نامبرده، بخش اعظم این نوع تسلیحات را نابود کرده و به میزان سه چهارم این نوع سلاح ها را کاهش داده که سلح هاست باقیمانده آنها در انبارهای داخل کشور قرار دارد.

این اقدام مسکو از نظر مقیاس خود در رابطه با کاهش وضعیت عملیاتی سلاح هسته ای و بازنگری در نقش و جایگاه آن در دکترین نظامی ملی، بی سابقه بوده است».

این درحالی است که در ناتو عملیاتی تحت عنوان «عملیات مشترک هسته ای» وجود دارد که در چارچوب آن، اعضای غیر هسته ای ائتلاف در برنامه ریزی کاربرد سلاح هسته ای آمریکا شرکت دارند  و به تمرینات ویژه کاربرد این این نوع سلاح جلب می شوند که نقض فاحش پیمان عدم گسترش سلاح هسته ای است».

پربیننده ترین خبرها