محور مقاومت، سازمان اطلاعات اسرائيل را درمانده كرده است

محور مقاومت، سازمان اطلاعات اسرائيل را درمانده كرده است
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 01:26

ستاد مرکزی تبلیغات جنگ سوریه در صفحه تویتر خود نوشت: پیروزی های ارتش سوریه و همپیمانانش و همچنین توانمندی های نظامی و جنگی حزب الله در کنار افزایش توانمندی های مقاومت فلسطین معضلی بسیار پیچیده است که سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل را به خود درگیر کرده و آنها را در برابر این معضل دست بسته قرار داده است.

این ستاد افزود: این معضل به مثابه چالشی بزرگ برای ژنرال تمیر هیمان است که قرار است به زودی منصب ریاست سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل را از ژنرال هرتزی تحویل بگیرد. جبهه شمالی اسرائیل در رأس جدول کاری ژنرال هیمان قرار خواهد داشت.  
بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی معاریو، اسرائیلی ها به شدت از تحولاتی که پس از روز پایان جنگ در سوریه به وقوع خواهد پیوست نگران هستند، چرا که حزب الله پس از پایان بحران سوریه بار دیگر تمامی تلاش های خود را بر اسرائیل متمرکز خواهد کرد، آن هم در حالی که گزارش های اسرائیلی حاکی از پیروزی آشکار محور مقاومت و تقویت زرادخانه نظامی حزب الله است، زرادخانه ای که موشک های دقیق به آن افزوده شده و همین مساله باعث نگرانی فزاینده در محافل سیاسی و نظامی تل آویو گردیده است. 
بر اساس گزارش این روزنامه صهیونیستی بزرگترین مشکلاتی که بر سر راه ژنرال هیمان وجود دارد توان اطلاعاتی اسرائیل برای پیش بینی تغییر و تحولات منطقه است، بویژه آنکه سازمان اطلاعات اسرائیل در حال حاضر هیچ موفقیتی درخصوص پیش بینی تحولاتی که در منطقه رخ می دهد ندارد تا به آن ببالد. 
روزنامه معاریو در گزارش خود می گوید این مسخره است که در عصر سامانه های هوشمند، دوربین های کارگذاشته در همه جا و فناوری های نوین که می تواند اطلاعات را به دست آورده و ارتباط میان آنها را کشف کند، چگونه زمینه ارزیابی پیچیده تر از گذشته شده است. 
این گزارش اذعان می کند که کارهای مبهم منسوب به ارتش اسرائیل در سوریه بیش از پیش پیچیده می شود به گونه ای که دشمن بر خطوط قرمز خود می افزاید و همین مساله ماموریت سازمان اطلاعات اسرائیل را دشوار می کند و در نتیجه ماموریت رئیس جدید سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل این خواهد بود که حدود بخش ها و عملکرد خود را بداند و حاشیه ای گسترده برای کارهای خود قرار دهد و به این نکته توجه داشته باشد که احتمال افزایش تنش ها در هر لحظه وجود دارد. 
این گزارش می افزاید چالش پیش روی رئیس جدید سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل علاوه بر صحنه رو به انفجار فلسطین، لبنان پس از فراغ از نبرد در سوریه است. از همین رو نیروهای اسرائیلی باید آمادگی خود را برای درگیری های گسترده در جنوب و شمال اسرائیل (سرزمین های اشغالی) حفظ کنند، اما باید در این زمینه نیز هوشیاری به خرج دهند و متوجه باشند که تکمیل دیوار حائل در زیر زمین در اطراف نوار غزه می تواند تمرکز را به صورت گسترده ای بر جبهه شمالی اسرائیل قرار دهد. این گزارش می گوید برخورد با تونل های هجومی در جنوب و در همان زمان، درگیری در شمال سناریویی نیست که بدان توجه صورت گیرد.  
این روزنامه می نویسد ارزیابی ارتش اسرائیل این است که در صورتی که در شمال درگیری صورت گیرد حماس در حمله موشکی علیه اسرائیل مشارکت خواهد کرد، هر چند که حزب الله عجله ای برای این جنگ ندارد.

پربیننده ترین خبرها