مسکو: آمریکا به سیاست روسیه‌ هراسی بازگشته است

مسکو: آمریکا به سیاست روسیه‌ هراسی بازگشته است
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 11:09

سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به دکترین جدید هسته‌ای واشنگتن، در جمع خبرنگاران گفت: آمریکایی‌ها بار دیگر از روسیه‌هراسی برای توجیه افزایش هزینه‌های نظامی و توسعه تاسیسات هسته‌ای خود بهره می‌گیرند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف خطاب به آمریکا گفته است، ما متوجه هستیم که این موضوع در نتیجه تمایل آن‌ها به تزریق پول بیشتر به بخش صنایع نظامی است.
آنتونوف با تاکید بر اینکه کارشناسان روسی قصد دارند به زودی درخصوص دکترین جدید هسته‌ای واشنگتن، با طرف آمریکایی به گفت وگو بنشینند، ابراز امیدواری کرده است که آمریکایی در آینده نزدیک بتوانند توضیحی برای بسیاری نوشته‌های مبهم این سند بیابند.
سفیر روسیه گفته است، مایلم صریحا بگویم که ما در پایبندی به تعهدات خود ذیل توافقنامه‌های بین‌المللی جدی هستیم.
پیش از این هم وزارت امورخارجه روسیه نسبت به سند دکترین جدید هسته‌ای آمریکا هشدار داده و در یک بیانیه گفته بود: سناریوهای نظامی در این سند بطور غیرمشخص و مبهم تعریف شده است که به طراحان و برنامه ریزان آمریکایی اجازه می دهد هرگونه بکارگیری نیروی نظامی را دلیلی برای حمله‌ای به کشور متخاصم بدانند.
در سندی که آمریکا اخیرا با عنوان «بازنگری چشم‌انداز هسته‌ای» منتشر کرده، به تشریح جزئیات دکترین نظامی این کشور پرداخته شده که ادبیات خاص آن، نگرانی‌هایی را به دنبال داشته است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بارها در اظهاراتی ضد و نقیض، از سویی خواستار منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای شده و از سوی دیگر همواره بر توسعه زرداخانه هسته‌ای این کشور تاکید ورزیده است.

پربیننده ترین خبرها