حزب مکرون در انتخابات میاندوره ای شکست خورد

حزب مکرون در انتخابات میاندوره ای شکست خورد
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 07:24

حزب امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه اولین تجربه انتخاباتی اش را پس از پیروزی خیره کننده ماه ژوئن گذشته تجربه کرد و شکست خورد.

العالم ـ اروپا

به گزارش رویترز، حزب محافظه کار «جمهوریخواهان» در انتخابات میاندوره ای یکشنبه مجلس سفلی دو کرسی را تصاحب کرد که باعث تقویت جایگاه «لوران ووکیه» رهبر جدید این حزب شده است. ووکیه در مبارزات انتخاباتی مکرون را متهم کرده بود که ارتباطی با بخش های روستایی فرانسه برقرار نکرده و در زمینه امنیت ضعیف است. 
مکرون و حزبش «جمهوری به پیش» به رغم این شکست همچنان 309 کرسی از مجمع ملی 577نفری فرانسه را در اختیار دارد. محبوبیت او از زمانی که قدرت را در دست گرفته، رو به کاهش نهاده است.
ووکیه در بیانیه ای گفت: این ضربه ای برای مجازات شدید دولت است که شهروندان ما قضاوت سختگیرانه ای درباره سیاست های آن دارند. افزایش مالیات طبقه متوسط و مستمری بگیران و افزایش بی سابقه مهاجرت و جنایت. 
یکی از نامزدهای محافظه کار با کسب 58.93 درصد آرا بار دیگر به عنوان نماینده حوزه انتخابیه «بلفورت 1» در شرق فرانسه به مجمع ملی راه یافت. نامزد مورد حمایت حزب مکرون نیز با کسب 41.07 درصد آرا شکست خورد.
به گزارش ایرنا، سایر احزاب از جمله حزب راست افراطی «جبهه ملی» در دور اول انتخابات این حوزه که یکشنبه هفته گذشته برگزار شد، حذف شده بودند. 
نامزد دیگری که مورد حمایت حزب مکرون بود، در انتخابات منطقه «وال دواز» در شمال پاریس شکست خورد. نامزد حزب جمهوریخواهان در این منطقه به پیروزی رسید.
انتخابات میاندوره ای پس از آن برگزار شد که دادگاه قانون اساسی فرانسه نتایج انتخابات سال گذشته در این دو حوزه را باطل اعلام کرد. 

پربیننده ترین خبرها