دادگاه تجدیدنظر سعید مرتضوی برگزار شد

دادگاه تجدیدنظر سعید مرتضوی برگزار شد
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 12:58

دادگاه تجدیدنظر سعید مرتضوی در پرونده پرداخت غیر قانونی پول ها از تامین اجتماعی، امروز (دوشنبه) در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران تشکیل شد.

العالم ـ ایران

جلسه دادگاه مرتضوی صبح امروز با حضور متهم، وکیل سازمان تامین اجتماعی و وکیل مدافع جمعی از کارگران در پرونده تامین اجتماعی برگزار شد.
سعید مرتضوی دادستان سابق تهران از سازمان تامین اجتماعی گرفته تا پالیزدار و وقایع کهریزک، چندین پرونده در دستگاه قضایی دارد که به برخی مانند پرونده کهریزک بطور قطعی رسیدگی شده ، بخشی نیز در دادگاه تجدید نظر مورد رسیدگی قرارگرفته است، برخی هم در مرحله تجدیدنظر است و بخشی از پرونده او در مرحله رسیدگی مقدماتی است.
رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در بخش دوم پرونده تامین اجتماعی که مرتبط با پرداختی های غیرقانونی او در 37 فقره به برخی نهادها و موسسات و افراد است در آذرماه سال 95 در شعبه 1057 ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری به صورت غیرعلنی انجام شد که دادگاه متهم را به شلاق محکوم کرده بود. متهم (سعید مرتضوی) و شاکی (سازمان تامین اجتماعی) هر دو در موعد مقرر نسبت به حکم صادره اعتراض کرده اند. اتهام سعید مرتضوی در این پرونده تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه عنوان شده بود که به ترتیب به تحمل 70 و 65 ضربه شلاق محکوم شد.
مجتبی نظری ،وکیل سازمان تامین اجتماعی پیش تر در گفت وگو با ایرنا درباره این پرونده اظهارکرده بود که جلسه رسیدگی تجدیدنظر در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این پرونده، همان اختلاس است، ادامه داد: قبلا بحث اختلاس را مطرح کردیم که آقایان از ما شکایت کردند و گفتند چرا می گویید تبانی و اختلاس. اگر این در تبانی با بابک زنجانی برای فروش شرکت ها نبوده است چگونه امکان دارد 2 هزار میلیارد ین بیشتر، چک به نفع بابک زنجانی نوشته باشند.
وکیل سازمان تامین اجتماعی همچنین نسبت به نظر کارشناسان رسمی دادگستری در نظریه ارائه شده، انتقاد کرده و گفته بود، کارشناسان رسمی دادگستری در نظریه خود، افرادی که وجوهی را از مرتضوی در زمان تصدی بر سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده بودند به عنوان بدهکار معرفی شدند و این در حالیست که طبق قانون، مقامی که پولی به کسی می ‌دهد، مسئول است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها