سفر یک هیأت رسانه‌ای عربی به فلسطین اشغالی + عکس

سفر یک هیأت رسانه‌ای عربی به فلسطین اشغالی + عکس
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 17:47

یک روز پس از انتشار خبر سفر یک شاهزاده بحرینی به تل‌آویو، منابع رسمی در رژیم صهیونیستی از سفر یک «هیأت رسانه‌ای عربی» به فلسطین اشغالی خبر دادند.

العالم _ فلسطین اشغالی

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در صفحه رسمی خود در «توییتر» از سفر یک «هیأت رسانه‌ای عربی» به فلسطین اشغالی خبر داد.

وزارت خارجه اسرائیل با انتشار عکسی از این هیأت در توییت خود نوشت: یک هیأت رسانه‌ای عربی برای اولین بار به دعوت وزارت خارجه، به اسرائیل سفر کرد».

به گفته صفحه توییتر وزارت خارجه اسرائیل، این هیأت شامل پنج فرد مغربی و سه فرد لبنانی، یمنی، سوری و یک کُرد بود که در اولین اقدام از مکان یادبود موسوم به «هولوکاست» در قدس اشغالی بازدید کردند. 

سفر افراد و شخصیت‌های عربی در یک سال اخیر به فلسطین اشغالی افزایش یافته است. روز گذشته (14 بهمن) «ایوب کارا» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی نیز در توئیتر خود از سفر یک شاهزاده بحرینی به فلسطین اشغالی خبر داد. کارا نوشت: برای نخستین بار در تل‌آویو با شاهزاده‌ای بحرینی برای تقویت روابط... [ دو طرف] دیدار کردم. خوشوقتم که روز دوشنبه در کنست [پارلمان] نیز میزبان او خواهم بود

همزمان با تلاش برخی کشورهای عربی و در رأس آن عربستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سازش در خصوص مسئله فلسطین، کشورهای دیگری مثل بحرین نیز تلاش‌های مشابهی در دستور کار قرار داده‌اند. اکتبر گذشته یک هیأت بحرینی به فلسطین اشغالی سفر کرد و پس از بازگشت، شاه این کشور با اعضای این هیأت دیدار کرد تا پیام این اتفاق، مخابره شود. 

سال گذشته همچنین یک هیأت سعودی نیز به ریاست «انور عشقی» ژنرال بازنشسته و مشاور اسبق شاه پیشین عربستان به فلسطین اشغالی سفر و با «دوری گلد» قائم مقام وقت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

علاوه بر این، در ماه‌های گذشته، برخی گزارش‌های خبری شایع کردند که یک مقام عالی‌رتبه سعودی که سال گذشته به فلسطین اشغالی سفر کرده، محمد بن سلمان ولی‌عهد فعلی عربستان سعودی است؛ امری که عربستان آن را رد کرد.

پربیننده ترین خبرها