مذاکرات هند برای خرید موشک های ضد تانک از رژیم صهیونیستی

مذاکرات هند برای خرید موشک های ضد تانک از رژیم صهیونیستی
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 22:35

 دولت هند قصد دارد در جریان سفر اودی آدم مدیر کل وزارت دفاع رژیم صهیونیستی به این کشور ، مذاکرات خرید حداقل 3 هزار موشک ضد تانک تولید شده در شرکت 'رافائل' را آغاز کند.

العالم-آسیا

به گزارش هندوستان تایمز، آدم که از امروز (دوشنبه) سفر دو روزه خود را به هند آغاز کرده، قرار است با سانجی میترا همتای هندی خود دیدار کند تا با امضای یک توافقنامه بین دولتی، موشک های رژیم صهیونیستی را به این کشور بفروشد.
بر اساس توافق پیشین میان هند و رژیم صهیونیستی، وزارت دفاع هند قصد داشت موشک های هدایت شونده ضد تانک 'اسپایک' به ارزش 500 میلیون دلار را از این رژیم خریداری کند.
وزارت دفاع هند در ماه نوامبر سال گذشته تصمیم گرفت تا توافق خرید موشک های هدایت شونده ضد تانک (ATGM) را لغو کند.
منابع وابسته به وزارت دفاع هند اعلام کردند که دلیل این تصمیم ، توانایی سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند (DRDO) در تولید موشک های مشابه و همچنین مغایرت این توافق با برنامه تولید داخلی موشک و صنایع نظامی هند بوده است.
هند پیش از نیز با پیشنهاد خرید موشک های ضد تانک 'جاولین' متعلق به شرکت لاکهید مارتین آمریکا مخالفت کرده بود.
دولت هند به دنبال مدرن سازی ناوگان موشکی خود است.
به گفته مقامات نظامی این کشور، ارتش هند هم اکنون به 68 هزار موشک ضد تانک برای آمادگی در صورت وقوع یک جنگ 10 روزه احتیاج دارد.
موشک های هدایت شونده 'اسپایک' با برد 2.5 کیلومتر قادر به نابود کردن اهداف خود در روز و شب است و موشک های ضد تانک نسل دو ارتش هند فقط قادرند در طول روز اهداف خود را نابود کنند. 
وزارت دفاع هند در سال 2009 با درخواست خرید 321 پرتاب کننده و 8 هزار و 356 موشک هدایت شونده ضد تانک به شرط انتقال تکنولوژی موافقت کرد. درحالی که آمریکا با انتقال تکنولوژی ساخت موشک به هند مخالفت کرد، شرکت رافائل رژیم صهیونیستی حاضر به ساخت این موشک ها در هند شد.
هند پس از به عضویت درآمدن در رژیم کنترل تکنولوژی موشکی در سال 2015 ، برنامه موشکی خود را توسعه داده است.
سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند مسوولیت برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها