اسرائیل: ایران در برابر غرب تسلیم نمی شود

اسرائیل: ایران در برابر غرب تسلیم نمی شود
چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 06:02

يک تحليلگر صهيونيست با تأکيد بر بي تأثير بودن تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران گفت، ايران در برابر غرب تسليم نمي شود.

به گزارش روز چهار شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "ایهود یعری" تحلیلگر مسائل سیاسی کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، برای توجیه پیشنهاد این رژیم به غرب برای اقدام نظامی علیه ایران مدعی شد: "کشورهای غربی در حالی بر سر میز مذاکرات با ایران نشستند که این کشور برنامه هسته ای خود را بدون وقفه برای ساخت بمب اتمی با سرعت طی می کند".

وی خاطرنشان کرد: "مذاکرات آینده ایران با غرب از مسیر اصلی خود منحرف نمی شود؛ اما ایرانیها در صدد یافتن راهی برای فرار از تحریم ها هستند که این امر غیر ممکن است".

یعری ادامه داد: "ایران برای مقابله با انواع تحریم ها، بویژه تحریم های نفتی آمادگی لازم را دارد، بنابراین در برابر خواسته های غرب تسلیم نمی شود".

یعری تأکید کرد: "اولی هاینونن بازرس اعزامی آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران در گزارش خود به نکته قابل تأملی اشاره کرده است. وی گفته است، فرصت های موجود بین اعزام بازرسان مختلف آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، به ایرانیها این امکان را می دهد تا مقدار کافی از مواد غنی سازی شده را تولید و ذخیره کنند. این مسأله به ایرانیها فرصت می دهد تا روند برنامه هسته ای خود را با سرعت پیش ببرند".

در همین حال "رونی دانیئیل" تحلیلگر مسائل نظامی کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اظهار داشت: "همه طرفهای ذیربط به این واقعیت واقفند که سیاست تحریم اقتصادی علیه ایران، حتی اندکی در روند برنامه هسته ای این کشور خللی ایجاد نکرده است".

وی افزود: "تصمیم اسرائیل در قبال ایران در گرو نتایج مذاکرات آینده ایران با 5+1 در موسکو و مذاکرات پس از آن است".



پربیننده ترین خبرها