واکنش آمریکا به خبر خروج نظامیان این کشور از عراق/ آمریکا قصد خروج ازعراق را ندارد

واکنش آمریکا به خبر خروج نظامیان این کشور از عراق/ آمریکا قصد خروج ازعراق را ندارد
سه شنبه 17 بهمن 1396 - 08:08

وزارت دفاع آمریکا خبر منتشره مبنی بر توافق میان واشنگتن و بغداد برای بیرون بردن نیروهای نظامی این کشور از عراق را تکذیب کرد و گفت که آمریکا فعلا قصد خارج کردن نیروهای خود از عراق ندارد.

العالم ـ آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه به نقل از یک مقام دولتی عراق گفته بود امریکا شروع به بیرون بردن نیروهای نظامی خود از عراق کرده است. 
اکنون خبرگزاری عراقی 'السومریه' نیوز به نقل از 'ایریک باهون' سخنگوی رسمی وزارت دفاع امریکا آورده است که آمریکا برای آینده نزدیک قصد خارج کردن هیچ سربازی را از عراق ندارد. 
وی در عین حال گفت: وزارت دفاع با طرف عراقی توافق کرده اند که کارکرد نیروهای آمریکایی موجود در این کشور از نظامی و عملیاتی به آموزش نیروهای عراقی و بالابردن آمادگی آنان درمبارزه با تروریسم تغییر کند. 
اظهارات امروز سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در حالی است که جان سولیوان معاون وزیر امور خارجه این کشور نیز چند روز پیش از ضرورت تداوم حضور نظامی کشورش در عراق سخن گفت. 
وی گفته بود نیروهای نظامی آمریکا با وجود شکست گروه داعش، در عراق باقی خواهند ماند و اشتباهات گذشته (خروج از عراق در سال 2011) را تکرار نخواهد کرد. 
به گزارش ایرنا، این سخنان با واکنش احزاب سیاسی و نمایندگان پارلمان عراق مواجه شد که باردیگر از آمریکا خواستند با توجه به شکست نظامی داعش، دیگر بهانه ای برای حضور نظامی در عراق ندارد و باید هر چه زودتر سربازانش را از این کشور خارج کند. 
با اعلام پایان حضور داعش در عراق در اوایل آذرماه جاری بسیاری از احزاب، شخصیت ها و رسانه های عراقی با اشاره به منتفی شدن بهانه حضور آمریکا تحت پوشش ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در کشورشان، بیش از پیش خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شده اند. 
تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق نیز تاکنون بارها خواستار اعلام آمار رسمی تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در خاک این کشور و پایگاه هایی که در اختیار دارند شده اند. 
آمریکایی ها که در سال 2011 بدلیل شکست ها و ناکامی های مکرر، مجبور به ترک خاک عراق شدند در سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.

پربیننده ترین خبرها