خبرنگار العالم گزارش داد؛

خسارت های ارتش ترکیه در درگیری با کردها در حومه عفرین

سه شنبه 17 بهمن 1396 - 13:39

چند ساعت پس از آنکه ارتش ترکیه به کشته شدن دو تن از نظامیان خود در حومه عفرین اعتراف کردند منابع کردی گفتند چهار سرباز ترک در همین منطقه کشته شده اند.

العالم - سوریه 

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در سوریه مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز از افزایش تعداد تلفات ارتش ترکیه و گروه های مسلح مورد حمایت آنکارا به 141 نفر خبر داده و گفتند که از این تعداد، 21 نفر سرباز ترک بوده اند.

آمار کشته های کردها نیز در این عملیات به 114 نفر رسیده است که 68 نفر از آنها غیرنظامیان از جمله تعدادی زن و کودک بوده اند.

همچنین در هفدهمین روز از حمله ترکیه به شمال سوریه، یکی دیگر از تانک های ارتش ترکیه در اطراف شهرک جندیرس در جنوب غرب عفرین، هدف اصابت یک فروند موشک هدایت شونده نیروهای کرد قرار گرفت.

نیروهای کرد با شلیک این موشک یک دستگاه تانک دیگر را هم منهدم کرده و اعلام کردند که در منطقه شران در حومه عفرین در حومه جنوبی حلب 4 سرباز ترک را کشته اند.

منابع کردی گفتند ارتش ترکیه منطقه جندریس در حومه عفرین و شهرک راجو در شمال غرب این شهر و دو روستای حمام و انقله را زیر آتش سنگین توپخانه گرفته و چند غیر نظامی را مجروح کردند.

رئیس ستاد ارتش ترکیه نیز اعلام کرد ارتش ترکیه و گروه نظامی موسوم به ارتش آزاد طی عملیاتی در چندین محور به سمت عفرین پیشروی کردند.

این در حالی است که خبرگزاری آناتولی از تصرف روستای سورکه از توابع منطقه راجو در غرب عفرین خبر داد و خاطرنشان کرد که تعداد مناطقی که از ابتدای عملیات به تصرف ارتش ترکیه درآمده است به 35 منطقه شامل روستا و شهرک و ارتفاعات استراتژیک رسیده است.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان، کشته شدن 141 فرد مسلح از ارتش ترکیه و گروه های مسلح مورد حمایت آن را تأیید کرده است. از این تعداد، بیش از 21 نفر از نظامیان ترک بوده اند. تعداد قربانیان نیروهای کرد نیز دست کم به 114 نفر رسیده است.

در این بین در حمله های هوایی و توپخانه ای گسترده ترکیه به عفرین 68 غیر نظامی از جمله 21 کودک و 12 زن کشته شده اند.

208

پربیننده ترین خبرها