اقدام یک معلم خیّر برای حل مشکل مردم یک روستا

خداحافظی دانش‌آموزان نساکوه با «طناب مرگ» برای عبور از رودخانه

خداحافظی دانش‌آموزان نساکوه با «طناب مرگ» برای عبور از رودخانه
سه شنبه 17 بهمن 1396 - 14:30

سرپرست فرمانداری شهرستان لردگان گفت: یک معلم خیّر ساختمان کوچکی در روستای نساکوه احداث کرد تا از آن به‌عنوان مدرسه استفاده شود که دیگر نیاز نیست دانش‌آموزان این روستای برای ادامه تحصیل و رفتن به مدرسه از رودخانه عبور کنند.

العالم - گوناگون

برهان حسین‌پور آقایی امروز اظهار کرد: روستای نساکوه در کنار رودخانه خرسان قرار دارد و در مرز بین چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه سرشماری روستای نساکوه توسط چهارمحال و بختیاری انجام گرفته است بنابراین در محدوده جغرافیای این استان واقع شده است، افزود: چند ماه گذشته عکسی از دختربچه‌ای منتشر شد که از اهالی این روستا بوده و با کمک طناب و سیم بکسل از رودخانه خرسان عبور کرده و به مدرسه‌ای در آن سوی این رودخانه می‌رفت.

سرپرست فرمانداری شهرستان لردگان با بیان اینکه پلی بر روی رودخانه خرسان برای دسترسی روستای نساکوه احداث شده اما پنج کیلومتر دورتر از محل روستا واقع شده است، ادامه داد: 9 خانوار ساکن این روستا هستند و دانش‌آموزان جهت تحصیل به روستای انجو در طرف دیگر رودخانه می‌رفتند.

حسین‌پور آقایی با تأکید بر اینکه بعد از اطلاع از وضعیت دانش‌آموزان و شرایط سخت عبور و مرور آن‌ها برای تحصیل، بخشدار مرکزی به منطقه اعزام شد تا شرایط را بررسی کند، عنوان داشت: بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته یک معلم خیّر ساختمان کوچکی در این روستا احداث کرد تا از آن به‌عنوان مدرسه استفاده شود، با وجود این مدرسه که به نام شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده است دیگر نیازی نیست دانش‌آموزان روستای نساکوه برای تحصیل از رودخانه عبور کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جاده دسترسی به روستای نساکوه نیز در حال احداث است که در حال حاضر سه کیلومتر آن اجرا شده است، همچنین 100 میلیون تومان از اعتبارات شهرستان لردگان برای ساخت این جاده دسترسی اختصاص داده شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان لردگان بیان کرد: 5 میلیون تومان از اعتبارات شهرستانی به‌عنوان کمک به مدرسه پیش‌بینی شده تا صرف خرید کیف، کفش، لوازم‌التحریر و... برای دانش‌آموزان شود.

حسین‌پور با اشاره به اینکه این اولین بار است که مسؤولان از رودخانه خرسان عبور کرده و به روستای نساکوه می‌روند، تأکید کرد: شغل مردم این روستا بیشتر دامداری است.

وی با بیان اینکه معلم جهت حضور در مدرسه روستای نساکوه پیش‌بینی شده است که برای رضای خدا به کودکان روستا درس می‌دهد، گفت: مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که به‌لحاظ تقسیمات کشوری هنوز مشخص نشده است که این روستا جزو چهارمحال و بختیاری است یا کهگیلویه و بویراحمد.

سرپرست فرمانداری شهرستان لردگان خاطرنشان کرد: خطوط لوله برق تا نزدیک روستای نساکوه رسیده و مسؤولان شرکت توزیع نیروی برق استان قول مساعد داده‌اند تا مشکل برق روستا هم حل شود، روستا هنوز گازرسانی نشده چراکه مسیر دسترسی به روستا بسیار سخت است.

حسین‌پور عنوان کرد: عملیات گازرسانی به 15 روستا در منطقه اوره و 6 روستا در منطقه بارز شهرستان لردگان آغاز شده و فاز اول آن در حال اجرا است، منطقه بارز بسیار صعب‌العبور است اما چون با استان خوزستان هم‌مرز است مقرر شده عملیات گازرسانی از سمت این استان انجام شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها