فعال حقوقی مصری:

احکام دادگاه مبارک همه را شگفت‌زده کرد

احکام دادگاه مبارک همه را شگفت‌زده کرد
چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 18:26

يک فعال سياسي و حقوقدان مصري با تاکيد بر مخالفت مردم مصر با احکام صادره در حق حسني مبارک وسران رژيمش، آن را مقدمه‌اي براي تبرئه‌ او دردادگاه تجديد نظر دانست.

خانم «احسان یحیی» روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: پیام تجمع میلیونی تظاهر کنندگان در میدان التحریر، مخالفت قاطعانه با حضور پسمانده‌های رژیم سابق در انتخابات ریاست جمهوری و نامزدی احمد شفیق و همچنین درخواست محاکمه عادلانه حسنی مبارک و همدستان اوست.

وی افزود: احکام صادره درباره مبارک و همدستانش همه را شگفت زده کرد. هیچ کس باور نمی‌کرد که شریک اصلی جنایت تبرئه شود. در واقع کار‌شناسان حقوقی بر این باورند که حکم صادره درباره مبارک زمینه لازم را برای نقض این حکم ایجاد کرده است.

این حقوقدان مصری تاکید کرد: قاضی دادگاه به راحتی زمینه‌ها و ادله‌ای در اختیار وکیل مدافع مبارک قرار داد که با استفاده از آن‌ها، وکیل قادر خواهد بود در دادگاه تجدید نظر، مبارک را تبرئه کند.

وی افزود: همه خانواده‌های شهیدان انقلاب و مردم مصر از این حکم دچار نومیدی و افسردگی شده‌اند زیرا آن را حکمی عادلانه نمی‌دانند و به همین سبب به خیابان‌ها ریختند تا مخالفت خود را با این حکم اعلام کنند.

خانم احسان خاطر نشان کرد: مردم همچنین برای تاکید بر مخالفت با نامزدی احمد شفیق به خیابان‌ها آمده‌اند زیرا او در رژیم سابق نقشی اساسی داشته است و برای تردید در سابقه او همین بس که در خلال واقعه کشتار تظاهرکنندگان به دست شترسواران، او نخست وزیر بود.

وی تاکید کرد: مردم مصر مخالف حضور شفیق در دور دوم انتخابات‌اند و خواهان اجرای قانون عزل سیاسی پسمانده‌های رژیم سابق در فرایند سیاسی هستند.

این فعال سیاسی مصری در ادامه گفت: محاکمه عادلانه سران و رهبران رژیم سابق فقط در سایه ریاست جمهوری نامزدی منتخب مردم قابل تحقق است.

خانم احسان یحیی تاکید کرد: اگر طرف‌های انقلاب بر اتحاد و یکپارچگی در برابر شفیق به توافق برسند، شفیق از کارزار انتخاباتی به یک سو نهاده خواهد شد. البته بسیاری از مردم تصمیم خود را گرفته‌اند و حتی کسانی که در دور اول به مرسی رای نداده‌اند قصد دارند بر ضد شفیق، به مرسی رای دهند.

 

۶-۱۱: ۳۹

۲۶



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها