روزنه‌های امید برای صلح دو کره/ خواهرِ کیم به کره جنوبی می‌رود

روزنه‌های امید برای صلح دو کره/ خواهرِ کیم به کره جنوبی می‌رود
چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 11:36

بعد از موافقت هیئت‌های عالی‌رتبه دو کره برای حضور ورزشکاران کره شمالی در المپیک زمستانی کره جنوبی، اکنون هیئتی عالی‌رتبه از کره شمالی با حضور خواهر رهبر این کشور به کره جنوبی سفر می‌کند.

العالم _ آسیا

 کره جنوبی روز چهارشنبه (امروز) خبر داد کره شمالی خواهر رهبر این کشور را در هیئت عالی‌رتبه سیاسی برای مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک به کره جنوبی اعزام می‌کند. 

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، «کیم یو-جونگ» خواهر رهبر کره شمالی در میان اعضای تیم 22 نفره مقامات عالی‌رتبه کره شمالی به کره جنوبی سفر خواهند کرد. 

همچنین «ری سان-گوآن» رئیس کمیته اتحاد مسالمت‌آمیز کره شمالی، چوئه هه‌وی معاون حزب کارگر یا همان حزب حاکم کره شمالی، از دیگر اعضای این هیئت عالی‌رتبه هستند. 

پیش از این اعلام شده بود، «چائو تائی بوک» رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی و «کیم یونگ-نام» رئیس کل پرزیدیوم کره شمالی برای مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی به کره جنوبی سفر خواهند کرد. 

بعد از سال‌ها کشمکش میان دو کره و تنش در شبه جزیره کره، گفت‌وگوهای دوجانبه ماه اخیر میان مقامات دو کشور و اکنون فرستادن هیئت عالی‌رتبه سیاسی به کره جنوبی برای کاهش تنش در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

کره جنوبی اظهار امیدواری کرده است در زمان حضور این هیئت کره شمالی، گفت‌وگوهایی میان مقامات دو کشور برگزار شود. 

 سفر هیئت بلندمرتبه کره شمالی، از 9 تا 11 فوریه به کره جنوبی انجام می‌گیرد و رقابت‌های المپیک زمستانی از روز نهم تا بیست و پنجم فوریه  (20 بهمن تا 6 اسفند ماه) برگزار خواهد شد. 

آشتی دو کره بعد از یک سال پرتنش در شبه جزیره کره روی داد که کره شمالی اقدام به آزمایش‌های موشکی و اتمی در شبه جزیره کره می‌کرد و کره جنوبی به همراه آمریکا اقدام به رزمایش نظامی در منطقه می‌کرد که همین مسایل به تشدید تنش‌های در شبه جزیره کره منجر شده بود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها