معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ترامپ را «مسخره» و «جوک» خواند

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ترامپ را «مسخره» و «جوک» خواند
چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 15:10

نفر دوم دولت آمریکا در سال‌های 2008 تا 2016 در یک مصاحبه با انتقاد شدید از مواضع و اظهارات رئیس‌جمهور کنونی این کشور، او را «مسخره» و «جوک» خواند.

العالم- آمریکا 

در ادامه تنش‌های سیاسی در سیاست داخلی آمریکا، معاون رئیس‌جمهور سابق این کشور اظهارات تندی علیه دونالد ترامپ مطرح کرد.

حملات اخیر دونالد ترامپ به اف‌بی‌آی و متهم کردن این نهاد اطلاعاتی- امنیتی فدرال آمریکا به «ضدیت با ترامپ» و «همراهی» با دموکرات‌ها و هیلاری کلینتون در انتخابات 2016، سبب اظهارات تند معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه رئیس‌جمهور کنونی شده است.

نفر دوم دولت سابق آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان علیه دونالد ترامپ گفت: «من شاهد ریاست جمهوری 8 رئیس‌جمهور آمریکا بوده‌ام اما این اولین رئیس‌جمهوری است که چنین حملاتی علیه تمامیت و کلیت اف‌بی‌آی به راه انداخته است».

«جو بایدن» ادامه داد: «این حملات، بی اعتبار کردن اف‌بی‌ای و وزارت دادگستری خود او است. من به کشورهای مختلف جهان سفر کرده‌ام. شما فکر می‌کنید که الان در مسکو چه فکری دارند می‌کنند؟ این کارها دقیقا همان چیزهایی هستند که (ولادیمیر) پوتین می‌خواسته در آمریکا شاهدش باشد: ایجاد تردید درباره اینکه نظام عدالت ما منصفانه هست یا نه، ایجاد تردید درباره اینکه برخی اقدامات مطابق با قانون اساسی‌مان نیست. این اقدامات فاجعه‌بار است».

خبرنگار از نفر دوم دولت سابق آمریکا پرسید آیا به نظر شما، ترامپ باید  با رابرت مولر بازپرس ویژه وزارت دادگستری برای تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تبانی ادعایی تیم انتخاباتی ترامپ با مسکو دیدار کند؟

بایدن جواب داد: «اگر من جای وکلای رئیس‌جمهور بودم، احتمالا به آنها می‌گفتم که او(ترامپ) بابازپرس ویژه دیدار نداشته باشد».

خبرنگار پرسید: چرا؟

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا جواب داد: «رئیس‌جمهور در موضوع صحت و دقت، مشکلاتی دارد. یکی از چیزهایی که دغدغه و نگرانی من به عنوان وکیل فرضی رئیس‌جمهور می‌بود، آن است که او چیزی بگوید که صحیح نباشد»

او افزود: «من واقعا از برخی کارها و حرف‌های او حیرت می‌کنم. مثلا دو روز قبل او گفته بود اگر کسی برایش بلند نشد و دست نزد، غیرآمریکایی و شاید خائن است».

مجری سی‌ان‌ان به دفاع ترامپ از اظهارات اخیرش پرداخت که در آن رئیس‌جمهور گفت که «دموکرات‌ها اصلا توان تحمل لطیفه و جوک را ندارند».

معاون باراک اوباما در پاسخ به این سخن خبرنگار آمریکایی، رئیس‌جمهور این کشور را مسخره و جوک نامید.

او گفت: «بگذارید به شما بگویم که او(ترامپ) خودِ لطیفه و جوک است».

فارس 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها