جهش 389 واحدی شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته

جهش 389 واحدی شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته
چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 15:58

شاخص بورس امروز (چهارشنبه) با رشد 389 پله ای در جایگاه 98 هزار و 317 واحدی قرار گرفت.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

در معاملات امروز یک میلیارد و 377 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 553 میلیارد ریال در 61 هزار و 262 نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد 124 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 30 واحد رشد کرده است.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، 22 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 497 واحد بالا رفته است.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 371 واحد و شاخص بازار دوم بورس 333 واحد رشد کرد.
بر این اساس، گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد. در این گروه 92 میلیون سهم به ارزش 285 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه شیمیایی به ارزش 279 میلیارد ریال و خودرو به ارزش 227 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.
در رده چهارم، گروه کانی های فلزی با معاملاتی به ارزش 81 میلیارد ریال جای گرفت.
گروه فرآورده های نفتی با معاملاتی به ارزش 69 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
به گزارش ایرنا، نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت وگاز تامین)، فملی (ملی صنایع مس)، پترول (گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان) و فخوز (فولاد خوزستان) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را رشد شاخص داشتند، اما مبین (پتروشیمی مبین)، وامید (گروه مدیریت سرمایه گذاری امید) و رمپنا (مپنا) از بالاترین تاثیر منفی برخوردار بودند.
ریزش نرخ اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس
فرابورس ایران معاملات آخرین روز کاری خود در این هفته را با رشد 17 واحدی (1.5 درصدی) شاخص و خرید و فروش 252 میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 363 میلیارد ریال به پایان رساند.
در روزهای گذشته، آیفکس (شاخص فرابورس) روندی نزولی داشت اما امروز 17 واحد افزایش یافت که متاثر از سبزپوشی نمادهای مورد معامله در گروه‌های پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی بود.
بر این اساس نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و سرچشمه (سرمایه گذاری مس سرچشمه) بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس داشتند. 
اوراق تسهیلات مسکن (تسه) 
در تابلو اوراق تسهیلات مسکن (تسه) نیز امروز بیش از 64 هزار ورقه تسه به ارزش 46 میلیارد ریال میان خریداران و فروشندگان دادوستد شد. 
اغلب تسه‌ها در بازار امروز شاهد ریزش قیمتی بودند و در دامنه 702 هزار تا 725 هزار ریال خرید و فروش شدند.
در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز «سخاب6» گوی سبقت را از مابقی اوراق ربود و بالاترین میزان حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها