واکنش ریاض به خبر روزنامه ایلاف/ گذار حریری از آل سعود با سفر به ترکیه

واکنش ریاض به خبر روزنامه ایلاف/ گذار حریری از آل سعود با سفر به ترکیه
چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 17:57

وزارت خارجه عربستان خبر روزنامه «ایلاف» را که نوشته بود ریاض از سفر اخیر نخست وزیر لبنان به ترکیه ابراز ناراحتی کرده است، تکذیب کرد.

العالم ـ عربستان سعودی

وزارت خارجه عربستان به یادداشت روزنامه سعودی «ایلاف»، واکنش نشان داد.

به دنبال سفر اخیر سعد حریری به ترکیه، تحلیل گران معتقدند که این اقدام می تواند حکایت از نوع نگاه نخست وزیر لبنان به منطقه و همچنین تغییرات رفتاری وی باشد به طوری که حتی از ان به گذار از اتحاد با آل سعود تعبیر کرده اند. چرا که ترکیه و عربستان به عنوان دو کشور رقیب در منطقه هستند و این در حالی است که سعد حریری قبل از سفر جنجالی به ریاض و بازداشت وی که به رسوایی مقامات سعودی منجر شد، روابط دوستانه‌ای با عربستان داشته است.

منبعی در وزارت امور خارجه عربستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که آنچه برخی از سایت‌های خبری و روزنامه‌های قطری در خصوص ناراحتی عربستان سعودی از سفر نخست وزیر لبنان به ترکیه منتشر کرده‌اند، صحت ندارد.

به گزارش فارس، بنابر اعلام خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این منبع گفت که هیچ یک از مسئولان سعودی در این ارتباط اظهاراتی نداشته‌اند و اخبار منتشر شده کذب است.

روزنامه الکترونیکی «ایلاف» که از لندن بروزرسانی می‌شود و به طور غیرمستقیم، منتسب به عربستان سعودی است، دوشنبه این هفته گزارش داده بود که مقامات ریاض، از نزدیک شدن نخست‌وزیر لبنان، متحد خود در بیروت، به ترکیه ناخرسندند و او را تهدید به مجازات کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها