توطئه برای ایجاد جنگ داخلی در سوریه/ افراد مسلح جنایت دیگری مرتکب شدند

توطئه برای ایجاد جنگ داخلی در سوریه/ افراد مسلح جنایت دیگری مرتکب شدند
پنج‌شنبه 18 خرداد 1391 - 10:06

افراد مسلح با ارتکاب جنايت ديگري در سوريه، تعدادي از غيرنظاميان را کشتند که به گفته ناظران، هدف از اين اقدامات تحريک آميز تلاش براي به راه انداختن جنگ داخلي در اين کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، افراد مسلح تنها دو هفته پس از کشتار 100 نفر از مردم بویژه زنان و کودکان در منطقه الحوله با ارتکاب جنایت دیگری در روستای القبیر در ریف حماة، تعدادی از غیرنظامیان را با سلاح گرم و سرد به قتل رساندند.

درحالی که برخی منابع خبری تعداد کشته های جنایت در القبیر را 78 نفر اعلام کردند؛ خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" با رد این آمار اعلام کردند که یک گروه مسلح 9 نفر را در این روستا به قتل رسانده است.

به گزارش سانا، یک منبع رسمی دراستان حماه اعلام کرد که اخبار برخی رسانه های گروهی سهیم در ریختن خون مردم سوریه، درباره حادثه روستای القبیر به طور کلی عاری از صحت است.

این منبع افزود: یک گروه تروریست مسلح صبح دیروز در روستای القیبر جنایت هولناکی مرتکب شد که به قربانی شدن 9 زن و کودک منجر گردید.

ناظران معتقدند گروههای تروریستی تلاش می کنند تا با کشتن دسته جمعی غیرنظامیان طوایف مختلف بین این طوایف درگیری ایجاد کرده و از آن به عنوان مقدمه ای برای جنگ داخلی استفاده کنند زیرا نظیر آن را ما هم اکنون درمورد جنایت منطقه الحوله شاهد هستیم.

کشورهای غربی با همراهی برخی کشورهای عربی بویژه قطر و عربستان درصدد سرنگون کردن نظام سوریه برآمده اند و در این راستا به طور علنی به افراد مسلح و تروریست در داخل خاک سوریه کمک مالی و تسلیحاتی می کنند تا با نیروهای امنیتی این کشور بجنگند و جنایت مرتکب شوند.

برخی منابع پیش از این از حضور نیروهای کماندوی فرانسوی در سوریه خبر داده بودند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها