ماتیس: بحران کره شمالی در مسیر دیپلماسی قرار دارد

ماتیس: بحران کره شمالی در مسیر دیپلماسی قرار دارد
پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 - 02:15

همزمان با اظهارات معاون ترامپ مبنی بر اعمال "شدیدترین" تحریم‌ها بر ضد پیونگ‌یانگ؛ جیم ماتیس، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد بحران با کره شمالی در مسیر دیپلماسی قرار دارد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد درباره اوضاع مربوط به کره، آشکار است که بحران، در مسیر دیپلماسی است. ما فعالیت های دیپلماتیک بسیار مهمی را شاهد بوده ایم.

ماتیس در پاسخ به سوالی درباره دیدار یا تماس احتمالی مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا با مقامات کره شمالی در حاشیه بازی های المپیک پیونگ یانگ که روز جمعه آغاز می شود، گفت: معاون رئیس جمهور کاملا در موقعیتی قرار دارد که وقتی در کره است، در این باره تصمیمی اتخاذ کند.

وزیر دفاع و ژنرال سابق نیروی تفنگداران دریایی آمریکا همچنین به سه دوره مجازات های اخیر که در شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء علیه برنامه هسته ای و بالستیک کره شمالی تصویب شده است، اشاره کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که کره جنوبی و کره شمالی دست کم به طور موقت دشمنی خود را کنار گذاشته اند تا به پیونگ یانگ اجازه دهند ورزشکاران خود را به بازی های المپیک اعزام کند. برخی این گشایش را به منزله فرصتی برای سوق دادن دو طرف به حل و فصل دیپلماتیک تنش ها قلمداد می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها