بازخوانی حماسه 19 بهمن 57 مردم تاکستان قزوین

بازخوانی حماسه 19 بهمن 57 مردم تاکستان قزوین
پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 - 08:10

19 بهمن 57 یادآور روزی است که مردم تاکستان اوج بصیرت و شجاعت خود را در حمایت از انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم ستم شاهی به نمایش گذاشتند و برگ زرینی از تاریخ انقلاب را به نام خود رقم زدند.

العالم - ایران / سیاسی

به گزارش ایرنا، مردم تاکستان در چنین روزی با بستن راه ها و مسیرهای ارتباطی از تردد یک تیپ نظامی رژیم پهلوی که از همدان قصد رفتن به تهران و برخورد با مبارزان انقلابی را داشت، جلوگیری کردند.

این حرکت خودجوش، ایثارگرانه و انقلابی را باید برگ زرینی در کارنامه پرافتخار مردم این خطه از استان قزوین و همچنین تاریخ انقلاب اسلامی دانست و به همین دلیل این روز به عنوان روز تاکستان نام گذاری شده است.

حماسه 19 بهمن، تجلی بصیرت مردم تاکستان بود

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مردم تاکستان در 19 بهمن سال 57 بصیرت، آگاهی و شجاعت مثال زدنی خود را به نمایش گذاشتند. 

آیت الله علی اسلامی افزود: باید چنین حرکات حماسی، ایثارگونه و آگاهانه از سوی مردم در جریان مبارزات با رژیم طاغوت برای نسل جوان بیان شود تا آنان قدر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را بیشتر بدانند.

وی با بیان اینکه مردم تاکستان در 19 بهمن 57 هوشمندانه به وظیفه انقلابی خود عمل کردند،افزود: امروز نیز باید این هوشمندی را به خرج داده و با حضور باشکوه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، پاسخی دندان شکن به دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی بدهیم و بار دیگر با آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب تجدید بیعت کنیم.

آیت الله علی اسلامی، مهم ترین رسالت مردم در مقطع کنونی را شناخت هرچه بیشتر توطئه های دشمنان دانست و گفت: مردم میهن اسلامی با همان روحیه انقلابی و دین داری خود باید توطئه های جدید دشمنان را خنثی سازند.

حماسه 19 بهمن، مدال افتخاری برای مردم تاکستان

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید از حماسه 19 بهمن سال 57 مردم تاکستان به عنوان مدال افتخاری برای مردم این دیاریاد کنیم.

بهمن طاهرخانی افزود: در این روز مردم تاکستان و روستاهای اطراف با دستان خالی و وسایل ابتدایی، جلوی یگان های نظامی تا بن دندان مسلح را که به قصد مقابله با انقلاب مردم، از همدان به سمت تهران در حرکت بودند را گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین شجاعت مردم تاکستان و وجدان بعضی از نیروهای نظامی موجب شد تا حرکت این یگان های نظامی متوقف شده و آنها از ادامه مسیر و رفتن به سمت تهران منصرف شوند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت این اقدام مردم تاکستان در 19 بهمن سال 57، گفت: اگر این حرکت مردمی صورت نمی گرفت و یگان های نظامی خود را به تهران می رساندند، سرنوشت انقلاب مشخص نبود.

طاهرخانی با بیان اینکه مردم تاکستان دارای سبقه انقلابی و دینی قابل توجهی هستند، افزود: مردم تاکستان سالها قبل از شروع مبارزات مردم علیه رژیم ستم شاهی در جریان بازگشت یکی از روحانیون سادات به این شهر شعارهایی را علیه رژیم پهلوی سر داده و انزجار خود را از طاغوت نشان دادند.

حماسه 19 بهمن مردم تاکستان، برگ زرینی در مبارزات مردمی علیه رژیم ستم شاهی بود

فرماندار تاکستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حماسه 19 بهمن ماه مردم تاکستان را باید برگ زرینی در مبارزات مردمی علیه رژیم ستم شاهی دانست.

سیاوش طاهرخانی افزود: در این روز که از اذهان مردم تاکستان فراموش نخواهد شد، تاکستانی ها شجاعت، غیرت دینی و بصیرت خود را به نمایش گذاشتند و نقش پررنگ خود را در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به خوبی ایفا کردند.

این مسئول گفت: این حرکت یک اقدامی معمولی و عادی نبود بلکه حکایت از عمق آگاهی و بصرت مردم انقلابی تاکستان داشت.

فرماندار تاکستان با بیان اینکه تاکستانی از ابتدای انقلاب تاکنون پای آن ایستاده و در صحنه های مختلف بصیرت، دین داری و ولایت مداری خود را به اثبات رسانده اند،افزود: تاکستانی ها امسال نیز با حضور پرشمار خود در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن همانند سال های گذشته با آرمان های شهدا و امام خمینی (ره) تجدید بیعت خواهند کرد.

قرار است مراسم گرامیداشت حماسه 19 بهمن مردم قزوین، امسال با حضورحسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری برگزار شود.

شهرستان تاکستان به مرکزیت شهری به همین نام در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی قزوین و در محور ترانزیتی قزوین –همدان و قزوین –زنجان واقع شده ‌است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها