دیدار بروجردی با رییس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین

دیدار بروجردی با رییس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین
پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 - 07:57

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنجشنبه در ادامه سفر خود به چین با رییس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین دیدار کرد.

العالم - ایران / سیاسی

در این دیدار که در کنگره ملی خلق چین در پکن برگزار شد 'علاالدین بروجردی' و خانم 'فو اینگ' روابط خارجی دو کشور و همچنین راه های تقویت این روابط را بررسی کردند.

رییس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین در این دیدار روابط دو کشور را تاریخی و عمیق خواند و بر گسترش این روابط تاکید کرد.

'فو اینگ' افزود: در عصر جدید نیز دو کشور دارای روابط مناسبی هستند و در بسیاری از مسایل و موضوعات بین المل دیدگاه مشترکی دارند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور از دو هزار و 500 سال پیش تا کنون گفت: روابط دو کشور همیشه بر اساس احترام متقابل بوده است.

بروجردی با اشاره به اینکه چین یکی از کشورهای بزرگ دنیا و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است گفت: چین در دوران های مختلف از جمله در دوران تحریم ها کمک های زیادی به کرده است که قدرداین ان هستیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، عصر چهارشنبه در صدر هیاتی بلند پایه برای انجام ملاقات و مذاکره با مقامات چینی وارد پکن شد.

بروجردی روز گذشته در دیدار با وزیر خارجه چین، راه های تقویت و گسترش همکاری های دو کشور را بررسی کرد و در ادامه در دیدار با مدیرعامل شرکت راه آهن چین در مورد مشارکت چینی ها در پروژه های راه آهن کشورمان به بحث و مذاکره پرداخت.

دیدار با رییس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین و نایب رییس کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین از دیگر برنامه های بروجردی در سفر به پکن است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جمعه نیز برای ملاقات با مسئولان محلی کنگره و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شانگهای به این شهر سفر خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها