پنس: واشنگتن خواستار راهکار مسالمت‌آمیز برای بحران کره شمالی است

پنس: واشنگتن خواستار راهکار مسالمت‌آمیز برای بحران کره شمالی است
پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 - 11:05

معاون رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده است که ایالات متحده به‌دنبال یک راهکار مسالمت‌آمیز برای برچیده‌شدن برنامه هسته‌ای کره شمالی است.

العالم - آمریکا

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه در سخنانی گفت: ایالات متحده خواستار برچیده شدن مسالمت‌آمیز برنامه هسته‌ای کره شمالی است ولی پیونگ‌یانگ نباید قدرت و عزم نظامی آمریکا را دست‌کم بگیرد.

وی در سخنانی در پایگاه هوایی یوکوتای ژاپن و پیش از عزیمت به کره جنوبی برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی تأکید کرد: نیروهای ما آماده هستند و کشور ما مصمم است.

مایک پنس ادعا کرد: ایالات متحده همواره به‌دنبال صلح است، ما همیشه به‌دنبال یک آینده بهتر هستیم، ولی شما به قدرت نظامی آمریکا آگاهی دارید و اجازه بدهید دشمنان بدانند که همه گزینه‌ها روی میز است. آمریکا با قدرت کنار مردم کره جنوبی ایستاده است و همواره خواهد ایستاد.

مایک پنس روز سه‌شنبه برای دیدار و گفتگو با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن وارد توکیو شد و امروز پنجشنبه قصد دارد به کره جنوبی سفر کند. 2 مقام ارشد کره شمالی نیز برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی به کره جنوبی سفر کرده‌اند که یکی از آنها خواهر رهبر کره شمالی است.

به گزارش تسنیم -- تنش‌ها در شبه‌جزیره کره پس از آن کاهش یافته است که رهبر کره شمالی در پیام سال جدید خود اعلام آمادگی کرده است تا با سئول مذاکره کند.

کره جنوبی قصد دارد از بازی‌های المپیک زمستانی به‌عنوان فرصتی برای باز کردن باب گفتگو با کره شمالی استفاده کند. آمریکا و کره شمالی هرگونه دیدار و گفتگوی مقام‌های عالی‌رتبه خود در جریان بازی‌های المپیک زمستانی را رد کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها