مسکو: آمریکا در سوریه به دنبال منافع اقتصادی است

مسکو: آمریکا در سوریه به دنبال منافع اقتصادی است
پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 - 16:11

دولت روسیه در واکنش به حمله امروز جنگنده‌های آمریکایی به مواضع نیروهای وابسته به دمشق، هدف آمریکا از حضور در سوریه را دستیابی به منافع اقتصادی دانست.

العالم- آمریکا

وزارت خارجه و وزارت دفاع روسیه روسیه روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌های جداگانه به حمله بامداد امروز جنگنده‌های آمریکایی به نیروهای وابسته به دولت سوریه واکنش نشان داده و حضور آمریکا در سوریه را دارای آثار منفی توصیف کردند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، در بخشی از بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «ایالات متحده در سوریه به دنبال به دست گرفتن اموالی است که تنها متعلق به مردم سوریه است. حضور ایالات متحده در سوریه با هدف مبارزه با داعش نیست.»

جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز نیروهای وابسته به دولت سوریه در منطقه‌ای در شمال شرق شهر «دیرالزور» را هدف قرار دادند. رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند در این حمله دستکم ۱۰۰ نفر کشته شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه این آمار را رد و اعلام کرده که بر اثر این حمله ۲۵ نفر زخمی شده‌اند. بنا بر اعلام مسکو، هنگام وقوع حمله، هیچ نیروی روسی در این منطقه حضور نداشته است.

وزارت خارجه روسیه هم در بیانیه‌ای، «حضور غیرقانونی ایالات متحده در سوریه» را «چالشی جدی برای تمامیت ارضی سوریه و حرکت این کشور به سمت صلح» دانسته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «حضور ایالات متحده در سوریه، آثار منفی برای وضعیت در این کشور دارد.»

فارس 

پربیننده ترین خبرها